هواشناسی 2 فروردین 1403 /هشدار برای سفر به 14 استان هشدار داد


هواشناسی 2 فروردین 1403 /هشدار برای سفر به 14 استان هشدار داد

گزارش‌های سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد در حالی که امروز پنجشنبه (۲ فروردین) در شمال شرق کشور شدت بارش‌ها ادامه دارد، فردا جمعه (۳ فروردین) سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور می‌شود و هشدار سطح زرد صادر شده‌ است.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «ادامه بارش‌ها امروز پنجشنبه (۲ فروردین) شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات شرقی البرز، قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود و سایر مناطق کشور جوی آرام را سپری می‌کنند.»

کبری رفیعی افزود: «موج بعدی بارش‌های سال جدید را روز جمعه (۳فروردین) در غرب کشور خواهیم داشت. غرب کرمان، جنوب یزد و اصفهان هم بارندگی را تجربه می‌کنند.»

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه برای امروز و فردا جمعه (۳فروردین) هشدار سطح زرد صادر شده‌است، گفت: «آذربایجان‌های شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، غرب کرمان و جنوب یزد و جنوب اصفهان شامل هشدار سطح زرد خواهند بود. ورزش باد به نسبت شدید و کولاک در مناطق کوهستانی پیش‌بینی شده و لازم است هموطنانی که سفر در پیش دارند به نکات ایمنی لازم دقت کنند.»

زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

به گفته رفیعی، شمال غرب، غرب و شمال شرق کشور روز شنبه (۴ فروردین) بارندگی خواهند داشت. او ادامه داد: «روز یکشنبه (۵ فروردین) سامانه بارشی دیگری از جنوب غرب به کشور وارد می‌شود. زاگرس مرکزی و استان‌هایی که در شمال غرب و غرب کشور واقع شدند بارندگی را در روز چهارم فروردین تجربه می‌کنند.»
وزش باد در بیشتر نقاط کشور نیمه شدید گزارش شده‌است که در مناطق مستعد، سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

امروز پنجشنبه (۲ فروردین) دریای خزر و طی ۳ روز آینده تا بعد از ظهر یکشنبه (۵ فروردین) خلیج فارس مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

پایتخت نیز با بارش‌های پراکنده دومین روز فروردین را پشت سر می‌گذراند. بیشینه دمای تهران ۱۶ درجه و کمینه دمای تهران ۶ درجه سانتی‌گراد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !