روایت واشنگتن پست از نظر مقامات آمریکایی درباره سفر بلینکن به منطقه


روایت واشنگتن پست از نظر مقامات آمریکایی درباره سفر بلینکن به منطقه

اقتصادنیوز: مقام‌های آمریکایی گفتند که انتظار ندارند سفر وزیر خارجه این کشور به منطقه منجر به پیشرفت‌های بزرگی درباره غزه شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که آنها انتظار ندارند سفر بلینکن به منطقه منجر به پیشرفت‌های بزرگ شود.

خبر مرتبط
روند پیشرفت مذاکرات بین حماس و اسرائیل به روایت بلینکن

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی مدعی شد که طرف‌های مذاکره کننده بر سر مبادله اسرا بین حماس و اسرائیل به توافق نزدیک‌تر شده‌اند.

مقامات آمریکایی که نامشان ذکر نشده است اما ابراز امیدواری کردند که نتایج این سفر گامی به جلو خواهد بود.

روزنامه واشنگتن‌ پست همچنین به نقل از یک دیپلمات غربی که نامش ذکر نشده است، نوشت: رسیدن به توافق آتش‌بس ممکن است چندین هفته طول بکشد یا ممکن است به دلیل حمله (رژیم) اسرائیل به رفح اصلاً اتفاق نیفتد.

از سوی دیگر کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب گزارش داد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تیم مذاکره‌کننده خود در قطر دستور داده است تا با آتش‌بس موافقت نکند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی