شایان یزدی‌زاده نوازنده جوان تنبک درگذشت


شایان یزدی‌زاده نوازنده جوان تنبک درگذشت

شایان یزدی‌زاده نوازنده و مدرس ساز تنبک در ۳۷ سالگی درگذشت.

شایان یزدی‌زاده نوازنده جوان تنبک درگذشت

به گزارش راهبرد معاصر؛ شایان یزدی‌زاده نوازنده و مدرس تنبک، دف و ساز‌های کوبه‌ای امروز -چهارشنبه یکم فروردین - بر اثر سرطان دار فانی را وداع گفت.

یزدی‌زاده متولد سال ۱۳۶۶ نوازندگی را از ۱۰ سالگی با ساز تنبک آغاز کرد و زیر نظر اساتیدی همچون مهران امیراصلانی، کامبیز گنجه‌ای، پژمان حدادی و ارژنگ کامکار به فراگیری آن پرداخت و از سال ۱۳۸۵ ساز تار را نزد عرفان گنجه‌ای و آیدین علیانسب فراگرفت.

این هنرمند فقید با گروه‌های مختلفی از جمله آوای رود، بیان (شورانگیز)، باشا و ایل به عنوان نوازنده تنبک همکاری داشته و کنسرت‌های متعددی با علیرضا قربانی، سالار عقیلی، سینا سرلک و علی رستمیان اجرا کرده است.

شرکت در جشنواره موسیقی فجر به همراه گروه باشا، نفر برتر در جشنواره جوان سال ۱۳۸۶، شرکت در نخستین فستیوال گروه‌نوازی حوزه هنری در سال ۱۳۸۶ به همراه گروه آوای رود و کسب مقام گروه برتر، کسب مقام دوم گروه‌نوازی در چهارمین جشنواره موسیقی دانشجویی در سال ۱۳۸۶، کسب مقام دوم در نخستین جشنواره گروه‌نوازی دانشگاه هنر ۱۳۸۷، گروه برگزیده دومین فستیوال گروه‌نوازی دانشجویان کشور از افتخارات زنده‌یاد یزدی‌زاده است. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه