میزان تلفات و خسارات اوکراین از ابتدای سال از زبان وزیر دفاع روسیه


میزان تلفات و خسارات اوکراین از ابتدای سال از زبان وزیر دفاع روسیه

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد، تلفات نظامی کی یف از ابتدای سال 2024 به بیش از 71 هزار نفر و 11 هزار واحد سلاح های مختلف رسیده است که تقریباً سه برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه در جلسه مقامات وزارت دفاع این کشور گفت: "به طور کلی، تلفات نیروهای مسلح اوکراین در این مدت، یعنی از ابتدای سال جاری، از 71 هزار نفر و 11 هزار واحد سلاح های مختلف فراتر رفته است که تقریباً سه برابر بیشتر از ارقام مربوط به مدت مشابه در سال گذشته است."
وزیر دفاع روسیه همچنین در خصوص خساراتی که به تجهیزات غربی اوکراین وارد آمده گفت: "از ابتدای سال جاری تاکنون 4 دستگاه تانک آبرامز و 5 دستگاه لئوپارد، 27 دستگاه خودروی برادلی، 6 دستگاه پرتاب کننده هایمار، 11 دستگاه موشک انداز ضدهوایی از جمله پنج دستگاه پاتریوت منهدم شده است."
سرگئی شایگو ادامه داد: "فعال ترین اقدامات در منطقه روستای کوزینکا انجام شد. تمام حملات دشمن با موفقیت دفع شد و آنها به خارج از خاک روسیه عقب رانده شدند. در عین حال، تلفات نیروهای مسلح اوکراین در راستای اقدام گروه های تحت پوشش مرزهای دولتی طی هشت روز خصومت به بیش از 3.5 هزار یا به عبارت دقیق تر 3501 نفر رسید که از این تعداد 790 تلفات غیرقابل جبران بود."
وی ادامه داد: "شبه نظامیان اوکراینی تلاش کردند تا شهرک های مرزی در مناطق بلگورود و کورسک را تصرف کنند. 23 تانک، 34 خودروی زرهی شامل 11 بردلی، 5 پرتاب کننده سیستم موشک پرتاب چندگانه وامپیر و یک هلیکوپتر Mi-8 منهدم شدند."
وزیر دفاع روسیه اضافه کرد: "به دلیل تلفات سنگین، موارد فرار از خدمت در صفوف نیروهای مسلح اوکراین بیشتر شده است. در قلمرو تحت کنترل اوکراین، غارت علیه غیرنظامیان بیداد می کند. رژیم کی یف تمام تلاش خود را می کند تا وضعیت واقعی میدان نبرد را از شهروندان پنهان کند، حملات تروریستی علیه روس ها را به عنوان موفقیت تلقی می کند و بسیج اجباری را افزایش می دهد."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !