رئیس پنتاگون، کمک به اوکراین را موضوع افتخار و امنیت آمریکا خواند


رئیس پنتاگون، کمک به اوکراین را موضوع افتخار و امنیت آمریکا خواند

رئیس پنتاگون می گوید، برای ایالات متحده کمک به اوکراین مهم است، زیرا وضعیت برای نیروهای مسلح این کشور دشوار و خطرناک است.

به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست متحدان کی یف در پایگاه رامشتاین در آلمان گفت: "امروز بقای اوکراین در خطر است و امنیت آمریکا نیز متقابلا در خطر می باشد. من امروز مصمم به ادامه دادن کمک های امنیتی و مهمات آمریکایی اینجا را ترک می کنم. و این یک مسئله بقا و حاکمیت اوکراین بوده و یک موضوع افتخار و امنیت برای آمریکا می باشد."
کنگره ایالات متحده هنوز با درخواست جدید برای کمک به اوکراین موافقت نکرده است، در حالی که دولت اعلام کرده است که در دسامبر سال گذشته امکان انتقال بودجه نظامی را به پایان رسانده است.
در اواسط ماه مارس، کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن فرصتی برای ارسال مهمات به ارزش 300 میلیون دلار به کی یف پیدا کرده است، اما این کمک به نیروهای مسلح اوکراین برای "چند هفته" کافی است.
مسکو معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین در حل و فصل موضوع این کشور تداخل دارد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که محموله های حاوی تسلیحات برای نیروهای مسلح اوکراین به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج