واکنش یمن به بیانیه شورای امنیت


واکنش یمن به بیانیه شورای امنیت

روز دوشنبه اعضای شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای خواستار توقف عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های تجاری و ممانعت از تشدید بیشتر تنش‌ها شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت خارجه یمن نسبت به محکومیت عملیات‌های نیروهای مسلح این کشور در دریای سرخ و عرب در حمایت از غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل ابراز تاسف کرد.

در واکنش به این بیانیه، وزارت خارجه یمن اعلام کرد بیانیه شورای امنیت منعکس‌کننده تسلیم شدن مقابل خواسته آمریکا برای حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است.

خبر مرتبط
مذاکرات محرمانه این کشور با انصارالله یمن/آتش‌بس محقق می‌شود؟

اقتصادنیوز: رسانه‌ها گزارش دادند که دولت نروژ مدت طولانی است با انصارالله در ارتباط با درگیری در یمن در تماس بوده است.

براساس گزارش المیادین، در ادامه بیانیه یمن آمده است که عملیات‌های یمن در دریای سرخ و عرب ارتباط تنگاتنگی با رخدادهای غزه دارد و این یک موقعیت استثنایی بشردوستانه است که از حمایت مردم یمن و تمامی مردم منطقه و جهان برخوردار است.

وزارت امور خارجه یمن همچنین اعلام کرد عملیات نیروهای مسلح این کشور ادامه خواهد داشت و این عملیات تنها درصورت توقف تجاوزات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه و رفع محاصره متوقف خواهد شد.

در همین رابطه، عبدالملک العجری، عضو دفتر سیاسی انصارالله و عضو هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن نیز بیانیه اخیر شورای امنیت درباره عملیات ارتش یمن علیه کشتی‌هایی که عازم اراضی اشغالی هستند «بی‌ارزش» خواند.

خبر مرتبط
نامه مهم ایران به شورای امنیت درباره یمن

اقتصادنیوز: امیرسعید ایرولنی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت این سازمان به مطالب مطرح شده در نشست علنی اخیر شورای امنیت درباره یمن در مورخ ۱۴ مارس ۲۰۲۴ ذیل دستورکار وضعیت خاورمیانه (S/2024/9576) واکنش نشان داده است.

العجری در ادامه تصریح کرد: شورای امنیت که قادر به توقف کشتارجمعی در غزه و تحمیل قوانین بین‌المللی بر اسرائیل نیست، نمی‌تواند از دیگران بخواهد به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند.

ارتش یمن که در پی جنگ غزه و حمایت‌های تمام‌عیار آمریکا و دیگر متحدان رژیم صهیونیستی از اقدامات نظامی کورکورانه آن در این جنگ، کشتی‌های مرتبط با آن‌ها را در دریای سرخ و خلیج عدن هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده و یا اقدم به توقیف آن‌ها کرده است، گفته تا زمان متوقف شدن حملات رژیم صهیونیستی و حمایت‌ها از آن، این اقدامات تلافی‌جویانه ادامه خواهند داشت.

آمریکا و انگلیس در مدت اخیر، به بهانه توقف حملات ارتش یمن در دریای سرخ و خلیج عدن، حملاتی متجاوزانه را به خاک یمن انجام داده‌اند که مدعی هستند هدف آن تاسیسات و پایگاه‌های نظامی انصارالله بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج