رانندگان نوروزی از سفر بدون استراحت پرهیز کنند


رانندگان نوروزی از سفر بدون استراحت پرهیز کنند

مسئول واحد آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با توجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی توصیه می‌شود رانندگان قبل از سفر حداقل ۷ ساعت بخوابند و در صورت بروز خستگی و علائم خواب آلودگی، در اولین مکان مناسب توقف کرده و استراحت نمایند؛ همچنین توصیه می‌شود که در طول مسیر به ازای هر دو ساعت رانندگی؛ ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

سید عباس حسینعلی پور مسئول واحد آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به فرارسیدن نوروز و افزایش مسافرت‌ها، گفت: خواب آلودگی یکی از مهمترین دلایل وقوع حوادث ترافیکی است و رانندگی با حالت خواب آلودگی موجب کاهش سطح هوشیاری و عملکرد شناختی رانندگان و افزایش میزان بروز تصادف می‌شود.

وی با توجه به تأثیر کمیت و کیفیت خواب در پیشگیری از سوانح و تصادفات رانندگی، افزود: با توجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی توصیه می‌شود رانندگان قبل از سفر حداقل ۷ ساعت بخوابند و در صورت بروز خستگی و علائم خواب آلودگی، در اولین مکان مناسب توقف کرده و استراحت نمایند؛ همچنین توصیه می‌شود که در طول مسیر به ازای هر دو ساعت رانندگی؛ ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

حسینعلی پور ضمن بر شمردن خطرات خواب آلودگی، برای رانندگان اظهار کرد: ثابت شده است خواب آلودگی موجب کاهش تمرکز، کاهش توانایی راننده در دیدن مسیر و علائم راه‌ها، اختلال در فکر کردن و تصمیم گیری و عکس العمل به موقع در هنگام رانندگی می‌شود.

مسئول واحد آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص رفتار رانندگی طولانی و بدون استراحت و خطرات آن گفت: متأسفانه در شرایطی که کمتر از یک ساعت به مقصد باقی مانده است؛ خیلی از رانندگان حتی با حالت خستگی و خواب آلودگی، به رانندگی خود ادامه می‌دهند که این مسأله زمینه ساز وقوع بسیاری از تصادفات است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها