رئیس موساد با نخست‌وزیر قطر با چه هدفی دیدار کرد؟


 رئیس موساد با نخست‌وزیر قطر با چه هدفی دیدار کرد؟

اقتصادنیوز: منابع خبری از دیدار رئیس موساد با هدف مذاکره درباره معامله آتش‌بس در غزه و پرونده اسرا با نخست‌وزیر قطر در دوحه خبر دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «دیوید بارنیا» رئیس موساد روز دوشنبه با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، نخست‌وزیر قطر در دوحه، پایتخت قطر دیدار کرد.

اسکای نیوز در خبری فوری با اعلام این مطلب نوشت، این دیدار با هدف مذاکره درباره معامله آتش‌بس در غزه و پرونده اسرا انجام شد.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه جلسه‌ سه ساعته‌ای را تشکیل داد و پس از آن اعلام کرد که با واگذاری اختیارات گسترده‌تر به هیات مذاکره کننده که امروز عازم دوحه شد موافقت کرده است.

پیش از این، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد کابینه امنیتی روز یکشنبه برای بررسی موضع هیات مذاکره‌کننده اسرائیلی که قرار است به‌منظور رایزنی درخصوص آزادی اسرا عازم دوحه شود، تشکیل جلسه خواهد داد.

خبر مرتبط
سفر قریب الوقوع رئیس موساد به قطر

اقتصادنیوز: یک رسانه عبری زبان اعلام کرد، با توجه به از سرگیری مذاکرات مبادله اسرا پیش بینی می‌شود رئیس موساد به زودی عازم قطر شود.

هنوز جزئیات بیشتری درباره دیدار رئیس موساد که ریاست هیات اسرائیلی را به عهده دارد و نخست‌وزیر قطر منتشر نشده است.

پیشتر ۲ مسئول مصری آگاه از مذاکرات آتش بس غزه گفتند حماس اخیرا پیشنهاد جدید سه مرحله‌ای را برای پایان جنگ غزه مطرح کرده است‌.

خبر مرتبط
توضیحات مشاور امنیت ملی عراق درباره حضور موساد در اربیل

اقتصادنیوز : مشاور امنیت ملی عراق در سخنانی گفت که حضور عناصر سرویس جاسوسی اسرائیل (موساد) در اقلیم کردستان عراق را رد نمی‌کند.

طبق این طرح حماس، مرحله اول آتش‌بس ۶ هفته خواهد بود و طی آن ۳۵ اسیر صهیونیستیِ زن، بیمار و سالخورده در ازای آزادی ۳۵۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

حماس همچنین حداقل پنج سرباز زن را در ازای ۵۰ زندانی فلسطینی آزاد خواهد کرد که برخی از آنها در حال سپری کردن محکومیت های طولانی مدت خود به اتهامات تروریستی هستند.

بر اساس این طرح، در مرحله دوم، دو طرف آتش‌بس دائمی اعلام می‌کنند و حماس در ازای آزادی تعداد بیشتر اسرای فلسطینی، سربازان صهیونیستی باقی مانده را آزاد می‌کند.

در مرحله سوم جنبش حماس در ازای لغو محاصره غزه و اجازه بازسازی نوار غزه، اجسادی را که در اختیار دارد، تحویل رژیم صهیونیستی می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان