پیش‌بینی بورس فردا 28 اسفند 1402 / شاخص به سطح پیش‌بینی شده نرسید!


پیش‌بینی بورس فردا 28 اسفند 1402 / شاخص به سطح پیش‌بینی شده نرسید!

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران آخرین روز کاری خود را در حالی سپری خواهد کرد که انتظاراتی که برای رسیدن به اهداف مشخص شده در سال 1402 را داشت ناکام گذاشت.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در محدوده های 2 میلیون و 160 هزار واحدی ایستاد تا ارزش بازار نیز در حوالی 7 هزار و 495 همتی کار را تمام کند و تنها یک روز دیگر به پایان سال 1402 بازار سرمایه مانده باشد. سالی که به عنوان سیاه ترین سال سرمایه گذاری در بازار از آن یاد می شود.

گروه بانکی به واسطه خبرهایی که برای نماد بانک صادارت در بازار منتشر شده است در صدر برترین گروه های بازار سرمایه قرار گرفته است و با ارزش معاملاتی در حدود 296 میلیارد تومان بالاتر از گروه خودرویی در رتبه اول ایستاد

خودرویی‌ها با ارزش معاملاتی نزدیک به 296 میلیارد تومان و با اختلاف خیلی کم در جایگاه دوم قرار گرفتند و گروه فلزات اساسی نیز در جایگاه سوم ایستاده است.

سخنگوی وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری خود اعلام کرده است که واگذاری سرخابی‌ها وارد فاز عملیاتی شده است و دولت از همه ظرفیت‌های قانونی برای کمک به استقلال و پرسپولیس درجهت رفع مشکلات آنها استفاده کرده است.

اهالی بازار سرمایه معتقد هستند این تلاش دولت برای واگذاری شرکت ها و باشگاه های زیان ده به صندوق ها و شرکت های زیان ده تر از خود جای تشکر دارد!

همچنین وزیر صنعت ، معدن و تجارت در مورد واگذاری ایران خودرو و سایپا به روش مزایده این طور عنوان کرده است که خصوصی سازی دو خودروساز توسط وزارت اقتصاد انجام می‌شود و وزارت صمت در راستای اجرای سیاست کلی اصل ۴۴ با این واگذاری‌ها همراهی می‌کند.

خبر دیگر این روزهای بازار سرمایه برگزاری مجمع عمومی پتروشیمی خلیج فارس بوده است. مجمع فوق العاده هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس امروز یکشنبه 27 اسفند با دستور جلسه تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه با حضور 80.5 درصد سهامداران در محل هتل ارم برگزار و با توجه به صدور مجوز از سوی سازمان بورس، افزایش سرمایه 53 درصدی از محل سود انباشته تصویب شد.

گفته می شود که «فارس» به منظور جبران مخارج مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر و سرمایه گذاری صورت گرفته، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر و جبران بخشی از مخارج صورت گرفته بابت بازپرداخت بدهی‌ها، سرمایه فعلی را از 48.9 به 75 هزار میلیارد تومان رساند.

روزنامه دنیای اقتصاد نیز در خصوص صنایع برنده بورس ۱۴۰۲ این طور نوشته است که بررسی بازدهی قیمتی صنایع در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که صنعت «سخت‌افزار و تجهیزات» با بازدهی حدود ۹۵درصد برترین صنعت سال بوده است.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

بازدهی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای سال 1402 رقمی نزدیک به 8.7 درصد ثبت شده است رقمی که درمقابل با سایر بازار های موازی خود و تورم رقم خیلی پاینی است.

شاخص کل با وجود افت و خیز هایی که در سال جاری داشت در آخرین حمایت خود در محدوده های 2 میلیون و 60 هزار واحدی که یکی از سطوح مد نظر تکنیکالی بود و به واسطه تغییرات قیمتی دلار در بازار به همراه ورود به تعطیلات نوروزی کمی از فشار های فروش خود را کم کرد و در سک روند خیلی کند و آرام از این محدوده خود را به اعداد و ارقام بالاتر از 2 میلیون و 160 هزار واحدی رساند.

البته که بازار ساز نیز در یکی دو روزی در بازار با حمایت سهم های شاخص ساز این امکان را برای شاخص کل فراهم آورد تا شاخص ظرف دو روز کاری بیش از 100 هزار واحدی افزایش ارتفاع را به خود ببیند.

این رویه می‌تواند برای روزهای کاری بعد از تعطیلات نیز ادامه دار باشد و شاخص بتواند به اعداد وارقام بالاتری برسد و بورس تهران کمی از افت‌های روزهای اخیر را و چه بسا سال 1402 را جبران کند.

پیش‌بینی بورس فردا 28 اسفند 1402 / شاخص به سطح پیش‌بینی شده نرسید!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو