تکلیف سکوهای فیلترشده چه می‌شود؟


تکلیف سکوهای فیلترشده چه می‌شود؟

ایتنا - دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: برخی سکوهای مسدود شده با ابزارهای فنی و طبق قوانین کشور در حال آزمایش هستند و در اختیار مردم قرار خواهند گرفت.


رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: با توجه به تجربه یک سال گذشته که پیشرفتی در حوزه دسترسی به سکوهای فیلتر شده نداشتیم، دو راهکار جایگزین پیدا شد که با کمک ابزارهای فنی و دوستان دانش بنیان توانسته‌اند ساز و کاری بگذارند که قوانین و مقررات ما پیاده و در دسترس قرار بگیرد و اکنون در مرحله آزمایش قرار دارد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سید محمد امین آقامیری- رئیس مرکز ملی فضای مجازی در حاشیه یک جلسه درباره برنامه این مرکز برای رفع فیتر پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی اظهار کرد: اتفاق مهمی که افتاد ما در ساز و کار قبلی خود اعلام کردیم که سکوی خارجی باید تعهد دهد اما با توجه به تجربه یک سال گذشته در این زمینه که پیشرفتی در این حوزه نداشتیم، دو راه کار جایگزین پیدا شد.

وی افزود: سکوها یا دسترس هستند یا مارا تحریم کرده‌اند یا مسدود هستند. سکوهای تحریمی را قرار شد مجوز ابزارهای تحریم شکن صادر شود تا در اختیار مردم قرار بگیرد. درباره سکوهای مسدود شده اگر کسی به نمایندگی از آنها یا به وسیله واسطه مذارکاتی انجام دهند که قوانین و مقررات ما را رعایت کنند در نتیجه مشخص می‌شود. درحال حاضر کارهایی شروع شده و به صورت شخصی یکی دو نمونه آزمایش کردم که خوب بوده است.

آقامیری در ادامه گفت: در واقع از طریق سکوهای داخلی و ابزار های فنی توانسته‌اند سکوهای خارجی را درچارچوب مقررات در دسترس قرار دهد. چیزی که برای ما اصل است پیاده شدن قوانین و مقررات است که با کمک ابزارهای فنی و دوستان دانش بنیان توانسته‌اند ساز و کاری بگذارند که قوانین و مقررات ما پیاده و در دسترس قرار بگیرد و به صورت کلی درحالت آزمایش است؛ اما طبق بررسی‌ها سرعت و کیفیت طرح خوب بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج