فروش پردازنده دلید شده Core i9-14900KS اینتل با ضمانت کامل


فروش پردازنده دلید شده Core i9-14900KS اینتل با ضمانت کامل

دلید کردن از آن دسته کارهای پُر ریسک است که هرکسی انتظار دارد باعث باطل شدن وارانتی و گارانتی پردازنده شود. عجیب اینکه به نظر می‌رسد سیاست اینتل تغییر کرده باشد و شاهد فروش پردازنده‌های Core i9 دلید شده با وارنتی کامل هستیم. اخیراً...

دلید کردن از آن دسته کارهای پُر ریسک است که هرکسی انتظار دارد باعث باطل شدن وارانتی و گارانتی پردازنده شود. عجیب اینکه به نظر می‌رسد سیاست اینتل تغییر کرده باشد و شاهد فروش پردازنده‌های Core i9 دلید شده با وارنتی کامل هستیم.

اخیراً اورکلاکر Der8auer مدعی شده بود اینتل پشت درهای بسته با برخی فروشندگان به یک توافق ویژه رسیده است تا پردازنده‌های دلید شده را هم وارانتی کند. هرچند خبری از تایید این شایعات نیست، اما برخی شرکت‌ها فروش پردازنده‌های اینتل دلید شده با وارانتی را آغاز کرده‌اند که می‌تواند مهر تاییدی بر این ادعا باشد.

پردازنده دلید شده Core i9-14900KS اینتل با وارانتی رسمی

دلید کردن پردازنده امکان استفاده از خمیرهای با کارایی بالا یا حتی خنک کردن مستقیم دای پردازنده را می‌دهد که معمولاً با هدف کاهش دما و دستیابی به کارایی بالاتر صورت می‌گیرد. همچنین این کار می‌تواند در خدمت اورکلاک بیشتر و پایدارتر باشد، هرچند که مزایای دیگری چون کاهش مصرف انرژی و بهبود بوست پردازنده نیز دارد. مشکل آنجاست که دلید کردن یک فرایند پُر ریسک است و می‌تواند به خرابی برگشت ناپذیر پردازنده بیانجامد.

بدیهی است کسی دلش نمی‌خواهد پردازنده 699 دلاری Core i9-14900KS را بر اثر تنها یک اشتباه جزئی در دلید کردن از دست بدهد، از همین رو شاید خرید پردازنده‌های دلید شده دارای وارانتی رسمی ایده بهتری باشد.

فروش پردازنده دلید شده Core i9-14900KS اینتل با ضمانت کامل

Maingear یکی از فروشگاه‌هایی است که اقدام به عرضه سیستم‌هایی با پردازنده دلید شده i9-14900KS نموده است. در تبلیغ این سیستم‌ها بر روی عملکرد بهتر و خنک‌تر تاکید شده است که جزو مزایای دلید کردن است، با این حال خبری از فروش جداگانه پردازنده‌های دلید شده نیست.

در همین رابطه بخوانید:

- پردازنده 6.2 گیگاهرتزی Core i9-14900KS اینتل رسماً معرفی شد؛ پرقدرت اما ناکافی
- شروع طوفانی پردازنده Core i9-14900KS اینتل با ثبت رکورد جهانی 9.1 گیگاهرتز

جالب اینکه یک سیستم ثابت با پردازنده 14900KS دلید شده به جای 14900K معمولی 342 دلار گران‌تر است. این سیستم که حتی گرافیک RTX 4090 هم ندارد و به RTX 4080 مجهز است، 5681 دلار قیمت دارد. البته باید اشاره کرد از واترکولینگ کاستوم بهره می‌برد.

در حال حاضر روشن نیست که پردازنده‌های دلید شده مستقیماً توسط خود اینتل تامین شده اند یا Maingear خود دست به دلید کردن آنها زده است. در هر صورت این یک اتفاق جدید در خصوص پردازنده‌های اینتل است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!