حذف وعده‌های غذایی این عوارض را به همراه خواهد داشت


حذف وعده‌های غذایی این عوارض را به همراه خواهد داشت

ایتنا - به گفته متخصصان زمانیکه در اثر حذف وعده‌های غذایی اصلی مدتی طولانی گرسنه می‌مانید، قند خون کاهش می‌یابد که منجر به تولید کورتیزول در بدن شده و اضطراب را به همراه خواهد داشت.


افرادی که قصد رژیم گرفتن و لاغری دارند اغلب تصور می‌کنند با حذف وعده‌های غذایی خود زودتر به هدف خود خواهند رسید، غافل از اینکه اینکار عوارض وحشتناکی را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت و شخص را با دردسر مواجه می‌کند.

بدن انسان برای عملکرد بهتر و تامین سوخت مورد نیاز جهت بالا نگه داشتن سطح انرژی به وعده‌های غذایی منظم و مناسب احتیاج دارد. اما برخی تصور می‌کنند با حذف وعده‌های غذایی می‌توانند زودتر لاغر شوند. غافل از اینکه این عمل عوارض منفی زیادی را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

به گفته متخصصان زمانیکه در اثر حذف وعده‌های غذایی اصلی مدتی طولانی گرسنه می‌مانید، قند خون کاهش می‌یابد که منجر به تولید کورتیزول در بدن شده و اضطراب را به همراه خواهد داشت.

گلوکز مورد نیاز مغز از طریق مصرف کربوهیدرات به دست می‌آید که حذف یک وعده غذایی به معنای کاهش سوخت‌رسانی به مغز است و کالری مورد نیاز به بدن تامین نمی‌شود که در نتیجه باعث افت انرژی و احساس خستگی می‌شود.

همچنین حذف وعده صبحانه که فرصت تغذیه با ده‌ها ماده مغذی ضروری، ازجمله غلات کامل، میوه‌ها، تخم مرغ، حبوبات و لبنیات، را به بدن می‌دهد باعث کمبود مواد مغذی در بدن شده و در روند رشد اختلال ایجاد می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا