گفت چرا این‌شکلی آمدی؟


دنیای اقتصاد: جواد زرینچه، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران، گفت که موضوعات فیلم سینمایی «پرویزخان» به کارگردانی علی ثقفی عین واقعیت است. بازیکن سابق تیم ملی افزود: موضوعات فیلم «پرویزخان» عین واقعیت است؛ مثلا من اصلا بازی باشگاهی نداشتم و از ژاندارمری در دسته چهارم به تیم ملی دعوت شدم. مواردی که در فیلم وجود دارد واقعی است مثل اینکه ما کنار دریاچه می خوابیدیم و همه کارها از جمله تمیز کردن با خودمان بود. غذای ما سیب‌زمینی، برنج، خرما و... بود. پس از یک هفته آقای کلانتری، وزیر کشاورزی وقت، حواله دادند و گوشت گرفتند و به غذای ما اضافه کردند.

زرینچه درباره تصویری که از خودش در فیلم ارائه شده گفت: اولین روز که سر تمرین تیم ملی رفتم با لباس سربازی رفتم. آقای محمد برزمهری مربی دروازه‌بانان بود و یک ماشین بی ام ۲۰۰۲ داشت. پشت فرمان بود و پرویزخان هم کنارش نشسته بود. من به شیشه زدم و گفتم با آقای دهداری کار دارم، گفتند ایشان هستند و من به آن طرف ماشین رفتم. ایشان شیشه را پایین کشید و گفت چرا این‌شکلی آمدی؟ گفتم چون سرباز هستم. گفتند کفش تمرین نداری؟ گفتم نه. مسوول تدارکات را صدا کرد و گفت ببینید اندازه پای چه کسی به جواد می‌خورد، کفش او را بگیرید و بدهید تا سر تمرین بیاید. جواد زرینچه در پایان با تاکید بر لزوم ساخت فیلم‌ درباره ورزشکاران بااخلاقی چون دهداری گفت: هرچه به این مسائل پرداخته شود به نفع ورزش ماست. متاسفانه امروز اخلاق در ورزش ما کمرنگ شده و در نتیجه لازم است برای الگوسازی به این قهرمانان ملی بپردازیم.

سعید پورصمیمی، علی باقری، خسرو احمدی، حمیدرضا پگاه، بهنام تشکر، المیرا دهقانی، یاسین مسعودی، محمد‌صادق ملک، نیما نادری، اسکندر کوتی و مریم سعادت از بازیگران این فیلم هستند. مهدی قربانی نیز در این فیلم نقش جواد زرینچه را بازی می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ازدواج عروس 85 ساله ثروتمند با پسر 25 ساله در ایران / رسوایی شرم آور را ببینید