دردسر کمبود بودجه برای هواپیمای انگلیس+عکس


دردسر کمبود بودجه برای هواپیمای انگلیس+عکس

اقتصادنیوز: هواپیمای وزیر دفاع انگلیس به دلیل کمبود دچار اختلال در سامانه‌های موقعیت‌یابی شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رسانه انگلیسی «آی.تی.وی نیوز» گزارش داد هواپیمای حامل «گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس که هفته گذشته به مدت چندین دقیقه شاهد اختلال در سامانه‌های موقعیت‌یابی خود بود، به دلیل کمبود بودجه نظامی به تجهیزات حفاظتی لازم مجهز نبوده است.

روزنامه تایمز انگلیس در روز پنجشنبه گزارش داده بود ظاهراً روسیه سیگنال جی.پی.اس هواپیمای وزیر دفاع انگلیس را هنگام پرواز در نزدیکی کالینینگراد روسیه مختل کرده است. طبق گزارش‌ها، افراد حاضر در هواپیما به مدت ۳۰ دقیقه قادر به دسترسی به اینترنت نبودند و مسئولان پرواز ناچار شدند برای تعیین موقعیت مکانی خود از روش‌های جایگزین استفاده کنند.

دردسر کمبود بودجه برای هواپیمای انگلیس+عکس

شبکه خبری آی.تی.وی گزارش داد که در نتیجه سیاست «بن والاس» وزیر دفاع سابق انگلیس صرفه‌جویی در بودجه نظامی این کشور، هواپیمای وزیر دفاع به سامانه‌های حفاظتی لازم مجهز نشده است.

خبر مرتبط
کنایه انگلیسی‌ها به صدراعظم آلمان/سوراخ موش کجاست؟

اقتصادنیوز: روزنامه انگلیسی تایمز نوشت: وقتی پوتین سرفه می‌کند، شولتس بلافاصله می‌دود تا به دنبال سوراخ موش بگردد.

به گزارش روزنامه تایمز انگلیس، دولت این کشور در زمان بن والاس تصمیم گرفت سامانه‌های حفاظتی مانند پارازیت‌اندازهای ضد موشک و تجهیزات ارتباطی ضدپارازیت را روی هواپیمای وزیر دفاع نصب نکند تا هزینه‌ای معادل ۲۰۰ میلیون دلار را ذخیره کند؛ تصمیم که حالا لغو شده و قرار است این تجهیزات دوباره به هواپیماها اضافه شوند.

بااین‌حال، بن والاس روز جمعه از تصمیم خود در این باره دفاع کرد و گفت: «این هواپیماها هرگز قرار نیست به مناطق جنگی سفر کنند و اگر نیاز به انجام چنین کاری باشد، وزرا می‌توانند از هواپیماهای نظامی استفاده کنند. نسبت به جت‌های وی‌آی‌پی، بسترهای نظامی بسیار بیشتری هستند که به تجهیزات حفاظتی نیاز دارند. این اولویت‌بندی کاملاً اشتباه است».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا