امسال بیش از یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو تولید شد


امسال بیش از یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو تولید شد

به گزارش رکنا، مدیر دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر افزود: سال جاری حدود یک میلیون و 340 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است. لذا می توان گفت که شاهد به ثمر...

به گزارش رکنا، مدیر دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر افزود: سال جاری حدود یک میلیون و 340 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است. لذا می توان گفت که شاهد به ثمر نشستن برنامه‌ های تحولی دولت سیزدهم در حوزه تولید و تنظیم بازار خودرو هستیم. به گونه ای که جریان تولید و عرضه خودرو وضعیت مناسبی دارد و همچنین با عملی شدن واردات خودرو به سمت رقابتی شدن بازار خودروی کشور پیش رفته ایم.

وی افزود: بنابراین دو عارضه مزمنی که در بازار خودروی کشور در طی سال های 97 تا 1400 شکل گرفته بود، یعنی کاهش تولید خودروسازان به زیر یک میلیون دستگاه همراه با تولید خودروهای ناقص و همچنین تلاطم بازار خودرو، براساس برنامه های اجرا شده، مدیریت شده است. به طوری که در تولید داخل امسال هم همانند سال گذشته رشد تولید خودروی کامل را خواهیم داشت.

«مهرداد خسروی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری حدود یک میلیون و 332 هزار دستگاه خودروی سواری تولید شده که در مقایسه با یک میلیون و هفتاد و یک هزار دستگاه تولید مدت مشابه پارسال، رشد 6% را نشان می دهد.

خسروی بیان‌داشت: در مدت یاد شده 166 هزاردستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از 32% رشد برخوردار بوده است.

این مقام مسوول وزارت صمت گفت: تولید بیش از 40 هزار دستگاه انواع خودروی تجاری (ون-مینی بوس-اتوبوس-کامیونت-کامیون و کشنده) و رشد حدود 2% تولید در این حوزه، از دیگر آمار قابل ذکر است.

وی اضافه‌کرد: علاوه بر این، امسال حدود 307 هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید 194 هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود 58 درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

خسروی تصریح‌ کرد: در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور ۲۳ ‌درصد بوده است، در حالیکه این سهم در سال 98 حدود 5% بوده است.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو در خصوص روند رو به رشد تولید موتورسیکلت نیز اعلام نمودند امسال نزدیک به 600هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شد که در مقایسه با تولید 465 هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود 28 درصد رشد تولید را نشان می‌دهد .

او افزود: از آنجا که اعتقاد دارم ارایه تصویری روشن مبتنی براعداد و ارقام می تواند نقش مهمی در ارتقای یک صنعت و اصلاح کاستی های صنعت داشته باشد از این رو دفتر صنایع خودرو به صورت منظم از سال گذشته گزارشی تحلیلی همراه با نمودارهای متنوع از تولید و سایر مختصات صنعت خودروی کشور را تحت عنوان آمارنامه صنعت خودرو منتشر می کند که گزارش تحلیل تولید سال به همراه کتاب جامع دفتر صنایع خودرو در آینده ای نزدیک منتشر خواهد گردید.

ارایه منظم این گزارش با جزییات کامل میتواند تصویری روشن از وضعیت صنعت خودروی کشور در حوزه تولید و زمینه ساز جلب مشارکت نخبگان برای ایجاد تحول در صنعت خودروی کشور باشد.

گفتنی است، انتشار آمار شفاف تولید خودرو به صورت ماهیانه همراه با نمودارهای تحلیلی متنوع، از رویکردهای جدید وزرات صمت در دولت سیزدهم است که بازتاب مناسبی در رسانه های کشور داشته است.


امسال بیش از یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو تولید شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه