حکم قطعی پرونده فوت 6 کارگر معدن طزره دامغان صادر شد


حکم قطعی پرونده فوت 6 کارگر معدن طزره دامغان صادر شد

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: حکم قطعی پرونده معدن رزمجاه طزره دامغان پس از بررسی دقیق و جامع ظرف مدت ۶ ماه از زمان وقوع حادثه صادر و لازم‌الاجرا شد.

۱۲ شهریورماه سال جاری در حادثه انفجار تجمع گاز در یکی از تونل‌های فرعی معدن طزره دامغان، ۶ نفر از کارگران این معدن فوت کردند.

محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در همین زمینه گفت: در پی این حادثه، رئیس قوه_قضائیه در جلسه ۱۷ مهرماه شورای عالی قضائی بر لزوم رسیدگی فوری به این پرونده تأکید کرد.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای دستورات رئیس دستگاه قضا، پرونده با سرعت و دقت رسیدگی شد؛ زیرا مسائلی از این دست چنانچه با تأخیر در پیگیری‌ها همراه باشد، برای مردم ذهنیت منفی ایجاد می‌کند و زمینه‌ساز سوءاستفاده معاندان و بدخواهان را فراهم می‌آورد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در پی دستور رئیس قوه قضاییه، حکم قطعی این پرونده پس از بررسی دقیق و جامع ظرف مدت ۶ ماه از زمان وقوع حادثه صادر و لازم‌الاجرا شد.

وی اظهار کرد: آنچه از اظهارات برخی از مسؤولان شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی در پرونده مشخص شد که استخراج از معادن این منطقه به‌صورت غیرمکانیزه انجام می‌شود.

عبداللهی تصریح کرد: دستگاه قضائی استان سمنان حفظ امنیت محیط کسب‌وکار، کافی بودن تجهیزات ایمنی، حفاظت از نیروی کار و جلوگیری از تصمیم‌گیری‌های پرخطر را از مسؤولان مربوطه مطالبه می‌کند و این شرکت نیز مستثنی نیست.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان سمنان با بررسی پرونده، تحقق و انتساب بزه به کارفرما را محرز دانسته و حکم قطعی را صادر کرد.

عبداللهی بیان کرد: کارفرما به اتهام قتل غیرعمدی ناشی از حوادث کار ۶ کارگر معدن، ناشی از بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی در حین کار در معدن طزره، به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی بیان کرد: دادگاه همچنین حکم تبرئه متهمان ردیف دوم و سوم پرونده را صادر کرد.

عبداللهی گفت: شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی به‌عنوان متهم دیگر پرونده در جایگاه شخص حقوقی به پرداخت ۶ فقره دیه کامل مرد مسلمان در حق اولیای دم محکوم شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت