ورود تانک چینی به ایران / عکس


ورود تانک چینی به ایران / عکس

سری شاسی‌بلندهای آفرودی شرکت گریت وال چین با نام تانک شناخته می‌شوند. این خودروها براساس اعداد طبقه‌بندی می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به تانک 300، تانک 500 و تانک 700 اشاره کرد. هر چقدر رقم خودرو بالاتر باشد، با خودرو قوی‌تر و بزرگ‌تری روبه‌رو خواهیم بود.

به گزارش خبرآنلاین، تانک 300 عضو کوچکی در خانواده شاسی‌بلندهای آفرودی گریت‌وال محسوب می‌شود و به‌نوعی کپی چینی فورد برانکو است.

به نقل از دیجیاتو، زیر کاپوت مدل 300 از تانک، پیشرانه دولیتری توربوشارژر GDi قرار دارد. این پیشرانه حداکثر 227 اسب‌بخار قدرت و 387 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس این خودرو نیز از نوع هشت سرعته اتوماتیک ZF است. همان‌گونه که انتظار داریم، انتقال قدرت در این خودرو به هر چهارچرخ انجام می‌شود.

ورود تانک چینی به ایران / عکس

شتاب صفر تا صد رسمی گریت‌وال تانک سیصد معادل 9.3 ثانیه اعلام شده است که رقم مناسبی برای این خودرو است. سیستم تعلیق این خودرو نیز در جلو از نوع دوبل جناغی و در عقب از نوع چنداتصاله است که قابلیت بالایی در جذب ضربات وارده به کابین خودرو دارند. یکی از ویژگی‌های جذاب گریت‌وال تانک 300، قابلیت پیش‌روی در آب است. این شاسی‌بلند می‌تواند در آبی به عمق 900 میلی‌متر پیشروی کند.

این روزها خودروهای آفرودی چینی به امکانات مناسبی مجهز شده‌اند و تانک سیصد نیز از همین قاعده پیروی می‌کند. سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم صوتی به همراه نمایشگر و 9 بلندگو، کروز کنترل تطبیقی، سیستم جلوگیری از برخورد در جلو، شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، تریم چرمی کابین، سانروف، سیستم هشدار خواب آلودگی راننده، صندلی‌های برقی جلو به همراه گرمکن و ماساژور و دوربین 360 درجه ازجمله تجهیزات این خودرو به شمار می‌آیند.

قیمت تانک 300 در استرالیا با توجه به امکانات و تجهیزات، بین 46990 الی 60990 دلار استرالیا است که معادل یک میلیارد و 900 میلیون الی دو میلیارد و 400 میلیون تومان می‌شود. بنابراین با خودرویی ارزان مواجه نخواهیم بود و تنها تعداد کمی از مشتریان قادر به خرید کپی چینی فورد برانکو هستند.

درباره ورود این خودروی چینی به بازار ایران در «تانک ۳۰۰؛ خودرو آفرودی جدید ویژه جانبازان!» بیشتر بخوانید.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1884712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا