وزیر راه: پیش‌بینی 17 میلیون‌ مسافر در نوروز 1403


 وزیر راه: پیش‌بینی 17 میلیون‌ مسافر در نوروز 1403

وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال ۱۷ میلیون مسافر نوروزی را پیش‌بینی می‌کنیم که از ظرفیت‌های حمل‌ونقلی مختلف غیر از بخش خصوصی استفاده می‌کنند.

مهرداد بذرپاش امروز در افتتاح پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید باکری و تبریک روز شهردار، اظهار داشت: در طول تاریخ کم نداشتیم افرادی که در آسمان‌ها بسیار معروف‌تر و پرآوازه‌تر بودند تا روی زمین، در تاریخ کشور ما در برخی مقاطع و برخی مکان‌های خاص عروج‌های الهی اتفاق افتاده است.

وی افزود: اگر با نگاه خدمت به بهترین‌های خدا قدمی را برداریم، نتیجه می‌گیریم و تفاوتی با جبهه ندارد، کسانی که می‌خواهند برای مردم کار کنند و قدمی برای اعتلای کشور بردارند، صحنه‌های پیش روی آن‌ها صحنه‌های جبهه، جنگ و مجاهدت با قدم، قلم و همت در تاریخ است.

 وزیر راه: پیش‌بینی 17 میلیون‌ مسافر در نوروز 1403

بذرپاش خاطرنشان کرد: در حوزه فرودگاهی امروز افتتاح یکی از اقدامات بسیار خوب را در این فرودگاه و آن هم افزایش ظرفیت فرودگاه از 7 به 10 میلیون نفر اسمی در سال است و این در حالی است که این میزان رشد در ظرفیت نویدبخش رسیدن به هدف‌های ما در تبدیل فرودگاه به نقش اصلی خود است.

وزیر راه و شهرسازی گفت : امسال 17 میلیون مسافر نوروزی را پیش‌بینی می‌کنیم که از ظرفیت‌های حمل‌ونقلی مختلف غیر از بخش خصوصی استفاده می‌کنند این عدد جهاد متفاوتی را می‌طلبد، بنابراین از یکی، دو روز آینده عملیات سنگین راهداری آغاز شده و تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت همچنین در بخش ریلی و بخش‌ هوایی نیز اقداماتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما در حوزه فرودگاهی کشور 2 راهبرد جدید داریم، تصریح کرد: این دو راهبرد ایمنی و آسایش و آرامش، مسافران و مردم است.

بذرپاش ادامه داد: در حوزه شبکه فرودگاهی ایمنی شهروندان و مسافران برای استفاده از ناوگان هوایی کشور در راس اولویت‌ها قرار دارد و تجهیزاتی که امروز در این فرودگاه به بهره‌برداری رسید و قرار است در سایر فرودگاه‌ها نیز راه‌اندازی شود هم به ایمنی پروازها و هم کاهش سطح تاخیر پروازها می‌انجامد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در روزهای پایانی سال 1402 به سر می‌بریم، عنوان کرد: سال آینده سالی برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم است، سالی که تلاش می‌کنیم رکوردهای جدیدی را به ثبت برسانیم تا مردم طعم شیرین خدمت را بیش از پیش احساس کنند. در این روزها پژواک اخبار تلخ و دلسردکننده چند برابر اخبار امیدبخش است. این روزها در فضای مجازی برای انتشار اخبار تلخ رقابت و با ضریب بالا منتشر می‌شود اما خبرهای امیدبخش به سرعت منتشر نمی‌شود که این طبیعت فضای مجازی است.

وی افزود: یکی از اخبار خوب این است که ما در وزارتخانه راه و شهرسازی عهد کردیم همه ظرفیت خود را برای عید امسال به خدمت بگیریم و تمام توان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را پای کار بیاوریم، البته مشکلات هم زیاد است که انشالله امسال ما با حداکثر ظرفیت امکانات در اختیار خود در خدمت مسافران هستیم.

بذرپاش با بیان اینکه ما هیچ اولویتی بالاتر از ایمنی نداریم اضافه کرد : این موضوع در راس کارهای شرکت فرودگاه‌ها قرار دارد که هنوز باید تا رسیدن به نقطه مطلوب تلاش کنیم. خوشبختانه بسیاری از شاخص‌های ما محقق شده و سطح ایمنی ما با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها نمرات خوبی را پاس کرده است.

وی گفت: یکی از مشکلات ما ظرفیت‌های ایستگاه‌ پارک‌های هواپیماها است که باید افزایش پیدا کند، در این راستا رشد خوبی در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد داشتیم. روزی 24 هزار مسافر از این فرودگاه استفاده می‌کنند، در برخی روزها حدود 200 پرواز در ایام خاص سال انجام می‌شود و این فرودگاه در مقیاس بسیار خوبی خدمت‌رسانی می‌کند؛ شهر مشهد تقریبا همه فواصل سال پرتردد است و در ایام خاص نیز از ظرفیت بالاتر می‌رود که نیازمند پاسخگویی است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در زمینه راهبرد دوم اضافه کردن 20 هزار متر مربع به ترمینال فرودگاه مشهد را داریم که ورودی و خروجی را تفکیک می‌کنیم و معطلی مسافران کاهش پیدا می‌کند،در زمینه سوار و پیاده شدن مسافران نیز کارهای خوبی انجام شده است. پل های ارتباطی پیاده و سوار شدن می‌تواند سهولت بسیار خوبی را رقم بزند و سال آینده در حوزه تجهیز کارهای خوبی را انجام می‌دهیم که مجوزهای لازم را نیز داده‌ایم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)