بارش شدید باران در خوزستان / آبگرفتگی خیابان‌ها در اهواز / سامانه بارشی جدید نیز در راه است


بارش شدید باران در خوزستان / آبگرفتگی خیابان‌ها در اهواز / سامانه بارشی جدید نیز در راه است

بارش باران از جمعه شب در اهواز آغاز شده و همچنان ادامه دارد. معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به وضعیت این کلانشهر در بارندگی روز جمعه گفت: با توجه به آمادگی واحدهای مربوطه شهرداری در همه مناطق، تا این لحظه آبگرفتگی خاص و حادی گزارش نشده‌ است.

علی شمس شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی برای بارندگی اظهار کرد: از صبح امروز آماده باش کامل به تمامی مناطق شهرداری اعلام شده است و برای این منظور همه پمپ‌های جمع‌آوری آب بررسی و بازدید شده‌اند. نوع خاصی از پمپ‌های جمع آوری آب، آماده هستند که در صورت آبگرفتگی بلافاصله مورد استفاده قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۰ میلیمتر بارش گزارش شده و برابر با پیش بینی‌ها، این بارندگی تا صبح فردا ادامه خواهد داشت گفت: با توجه به لوله‌های آب سطحی که در مناطق مختلف لوله‌رانی شده است؛ در مناطقی که در بارندگی‌های قبلی دچار آبگرفتگی می‌شدند اینک با مشکل خاص و حادی روبه‌رو نیستند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اهواز تاکید کرد: شهرداری برای کنترل آبگرفتگی‌ها آمادگی لازم را دارد اما اگر شدت باران در مدت زمان کوتاه زیاد باشد؛ امکان ایجاد آبگرفتگی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ظهر امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت فردا شنبه در اغلب مناطق استان به‌ویژه مناطق شمالی و شرقی تداوم دارد، گفت: از اواسط روز دوشنبه تا اواسط روز چهارشنبه بویژه روز سه شنبه سامانه قدرتمند و فعالی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیرعامل آبفای اهواز: ۱۵۶ ایستگاه پمپاژ در حال تخلیه آب باران هستند

مدیرعامل آبفای اهواز گفت: ۱۵۶ ایستگاه پمپاژ و ۳۸۰ پمپ دفع فاضلاب در حال فعالیت و تخلیه آب با توجه به بارندگی های اکنون در این شهر هستند.

افشین حاتمی جمعه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به حجم زیاد بارندگی در زمان کوتاه در شهر اهواز، پس از چند ساعت تمامی آب ها تخلیه می شود.

وی با بیان اینکه تمام پمپ های مکنده وارد مدار فعالیت هستند، افزود: تمامی پمپ ها با حداکثر ظرفیت در حال تخلیه آب باران در شهر اهواز هستند.

مدیرعامل آبفای اهواز گفت: از روز گذشته تمام تیم های عملیاتی آماده باش بوده و همچنین نیروهای بسیج و گشت ویژه آبفای اهواز به عنوان ۲ لایه نظارتی، در حال کمک رسانی به شهروندان هستند. پمپ های اس دی، ماشین آلات رفع انسداد، مکنده ها و دیزل ژنراتورها نیز در حال فعالیت هستند.

حاتمی گفت: تمام تیم های عملیاتی و تجهیزات آبفای اهواز از دیروز در حال آماده باش هستند و قطعا با اتمام بارندگی کار تخلیه با شدت بیشتری انجام می شود. تمام تلاش خود را برای دفع فاضلاب در اهواز انجام می دهیم تا به شهروندان آسیبی وارد نشود.

معاون شهرداری اهواز: جلوگیری از ورود آب بارندگی به داخل منازل اولویت کاری مدیریت شهری است

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز نیز با اشاره به اینکه جلوگیری از ورود آب ناشی از بارندگی‌های امشب (جمعه) به داخل منازل اولویت کاری مدیریت شهری است، گفت: تمام تیم‌های عملیاتی ما در حال کار هستند تا مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

علی شمس افزود: هم اینک در حال تخلیه آب از معابر سطح شهر اهواز هستیم و با کاهش حجم بارندگی‌ها، دفع آب‌های سطحی با روند بهتری امکان پذیر خواهد بود. با توجه به آبگرفتگی‌های موجود شهر به ویژه در برخی خیابان‌ها با کمک سازمان آتش نشانی، جلوگیری از ورود آب جمع شده ناشی از بارندگی‌ها به منازل مردم را در دستور کار داریم.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به آبگرفتی در نقاط مختلف شهر گفت: تمام هشت منطقه شهرداری این کلانشهر در آماده باش بوده تا دفع آب‌های سطحی با سرعت بیشتری همراه باشد.

پیش بینی تخلیه آب‌ها تا ظهر فردا

وی افزود: ۱۸ دستگاه پمپ به همراه تانکر‌های مکنده شهرداری، در حال جمع آوری آب از سطح شهر هستند. همچنین آتش نشانی به صورت ویژه در حال تخلیه آب از خیابان ادهم است.

شمس گفت: با توجه به اینکه خروجی آب مشخص شده، برای دفع آب از سطح شهر نیاز به زمان است که امیدوارم تا ظهر فردا تمامی آب‌ها تخلیه شود.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۵ میلیمتر بارش در اهواز داشتیم و این رقم تا فردا به بیش از ۲۵ میلیمتر می‌رسد.

گفتنی است بارش باران از جمعه شب در اهواز و دیگر نقاط خوزستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی