خود ارضایی باعث چه بیماری هایی میشود؟


غریزه جنسی یکی از قویترین غرایز در بشر است، در جامعه ما، ما بین بلوغ جنسی در دختران و پسران تا سن ازدواج در بسیاری از موارد شاید 10 سال فاصله باشد

خود ارضایی باعث چه بیماری هایی میشود؟

شفا آنلاین>سلامت جنسی>>در بیشتر موارد، خودارضایی یک عمل جنسی طبیعی است که هیچ گونه ناراحتی جسمی یا روحی ایجاد نمی کند. با این حال، اگر در زندگی یک فرد تداخل منفی داشته باشد، می تواند مشکل ساز شود.

به گزارش شفا آنلاین:غریزه جنسی یکی از قویترین غرایز در بشر است، در جامعه ما، ما بین بلوغ جنسی در دختران و پسران تا سن ازدواج در بسیاری از موارد شاید 10 سال فاصله باشد، چگونگی گذراندن این دوران در افراد مختلف متفاوت است،گاهی غریزه جنسی در فرد بسیار شدید و آزار دهنده است و فرد اقدام به خودارضایی می‌کند .

اگر فکر می‌کردید اولین باری که خود را لمس کردید و متوجه شدید که احساس خوبی داشتید، زمانی است که به بلوغ رسیدید، ممکن است در اشتباه باشید. محققان اسپانیایی اخیراً دریافتند که خودارضایی در رحم در واقع در بین جنین‌های پسر امری عادیست ، بنابراین این کار خیلی زودتر از آنچه در ابتدا تصور می‌شد شروع می‌شود.

محققان گزارش دادند: « خودارضایی در دوران نوزادی و اوایل کودکی زمانی که نوزاد متوجه شود که برخی کارها می‌توانند احساس خوشایندی و آرامش‌بخش ایجاد کنند، شروع میشود. کارهایی نظیر مکیدن انگشت، تکان دادن بدن یا سایر رفتارهایی که نوزادان برای افزایش احساس خوب انجام میدهند هم نوعی خودارضایی است .»


خودارضایی بخشی طبیعی از نیاز جنسی است. می تواند استرس را کاهش دهد و به فرد کمک کند که متوجه شود از چه چیزی در رابطه جنسی لذت می برد.

در بیشتر موارد، خودارضایی یک عمل جنسی طبیعی است که هیچ گونه ناراحتی جسمی یا روحی ایجاد نمی کند. با این حال، اگر در زندگی یک فرد تداخل منفی داشته باشد، می تواند مشکل ساز شود.

در بخش‌های زیر، به این می‌پردازیم که چرا ممکن است توقف خودارضایی مفید باشد، چگونه آن را متوقف کنیم، و چگونه تشخیص دهیم که چه زمانی ممکن است مشکل ساز شود.

گاهی اوقات، خودارضایی مشکل ساز می شود و زمانی اتفاق می افتد که شما:

  • نمی توانید میل به خودارضایی را کنترل کنید.
  • از کار، مدرسه یا فعالیت های اجتماعی صرف نظر میکنید تا بتوانید خودارضایی کنید.
  • برای روز خود برنامه ریزی کنید که بتوانید خودارضایی کنید.
  • اگر خودارضایی بر روی شما تأثیر منفی بگذارد یا سایر بخش های زندگیتان را تحت تأثیر قرار دهد.
  • اگر خودارضایی در توانایی شما برای ارگاسم یا داشتن روابط جنسی با شریک زندگیتان تاثیر منفی بگذارد

خودارضایی چه ضررهایی دارد؟

  • ادم : در مردان، محکم گرفتن آلت تناسلی در طول خودارضایی می تواند باعث تورم خفیف یا ادم شود .
  • تحریک پوست : زمانی که خودارضایی بیش از حد شدید باشد، ممکن است منجر به خارش یا تحریک پوست شود. تحریک پوست معمولاً خفیف است و پس از چند روز برطرف می شود.
  • احساس گناه : برخی از افراد ممکن است پس از آن احساسات منفی مانند احساس گناه یا شرم را تجربه کنند.

افسانه هایی که می گویند خودارضایی باعث نابینایی یا ناباروری،سرطان پروستات و یا سرطان مغز می شود صحت ندارد.


سه نکته‌ی مهم مشترک برای ترک خودارضایی وجود دارد:

  • عزم و اراده‌ی فرد برای ترک عادت
  • عدم یأس و ناامیدی
  • در نظر گرفتن زمان برای ترک

این نکات میتواند به شما کمک کند تا خودارضایی را ترک و یا از میزان آن کم کنید:

  • اراده و خواست افراد، نقش کلیدی و محوری را ایفا میکند. جمله معروف – خواستن توانستن است- عین حقیقت است.
  • سعی کنید شکم به هنگام خواب، بیش از حد معمول پر نباشد.
  • از پوشیدن لباسهای تنگ و چسبان اجتناب کنید .
  • از نگاه کردن به مناظر، فیلمها و تصاویر تحریک کننده، خودداری کنید.
  • از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخیهای تحریک کننده و فکر کردن در این امور، دوری کنید .
  • قبل از خواب مثانه را تخلیه کنید.
  • به منظور تخلیه انرژی به طور منظم ورزش کنید.
  • برای اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، عبادت و … پر کنید.
  • به کارهای مفیدی که علاقه دارید بپردازید مانند مطالعه، ورزش و...

بهترین قرص برای درمان خودارضایی

خودارضایی یک بیماری نیست که با دارو درمان شود اما اگر دلیل آن استرس و یا بیماری دیگری باشد شاید نیاز به تجویز دارو داشته باشد. به هر حال به جز پزشک هیچ فرد دیگری نمیتواند به شما در این رابطه کمک کند.

اگر به یک بیماری مقاربتی (STD) که به آن عفونت مقاربتی گفته می‌شود، مبتلا نباشید، خودارضایی نمیتواند باعث ابتلا به عفونت جدیدی شود

خودارضایی باعث عفونت میشود؟

اگر به یک بیماری مقاربتی (STD) که به آن عفونت مقاربتی گفته می‌شود، مبتلا نباشید، خودارضایی نمیتواند باعث ابتلا به عفونت جدیدی شود.

با این حال شما می توانید برخی از بیماری های مقاربتی را از یک قسمت از بدن خود به قسمت دیگر منتقل کنید، مانند دستگاه تناسلی به دهان یا چشم.

خودارضایی باعث ابتلا به ایدز و هپاتیت میشود ؟

اچ آی وی عمدتاً از طریق رابطه جنسی مقعدی یا واژینال، سوزن های تزریقی مشترک و قرار گرفتن در معرض خون منتقل می شود. همچنین می تواند در دوران بارداری، زایمان یا شیردهی از مادر به کودک منتقل شود. طبق مطالعات خطر ابتلا به HIV ناشی از خودارضایی و حتی اسباب بازی های جنسی مشترک "ناچیز" در نظر گرفته شده است.

هپاتیت B، ویروسی که در خون، مایع منی و سایر مایعات بدن یافت می‌شود، تقریباً به روش HIV منتقل می‌شود.

اما هپاتیت A در حین خودارضایی نیز قابل انتقال است. ویروس هپاتیت A در مدفوع یافت می شود و به راحتی از طریق رابطه جنسی دهانی که شامل تماس دهان به مقعد است، منتقل می شود.

خودارضایی باعث لاغری یا کوتاهی قد می شود؟

خودارضایی به هیچ وجه شما را لاغر نمی کند و بر شکل بدن شما تأثیر نمی گذارد. اما اگر تا کنون فکر میکردید که خودارضایی می تواند کالری بسوزاند باید بگوییم اشتباه میکردید.

گزارش های حکایتی نشان می دهد که یک بار خودارضایی نهایتا می تواند بین پنج تا شش کالری بسوزاند و این اصلا برای لاغر شدن کافی نیست. همچنین تاکنون هیچ مطالعه علمی مبنی بر اینکه خودارضایی منجر به کوتاهی قد میشود منتشر نشده است.

خودارضایی در کودکان و نوجوانان

ابراز تمایلات جنسی از طریق رفتار جنسی طبیعی، جنبه اساسی انسان بودن است.کودکان گاهی به دلیل کشف اعضای بدن خود خودارضایی میکنند .
طبیعی است که کودکان درک خود را از تفاوت های جنسی و تمایلات جنسی همانطور که در سایر زمینه ها رشد می کنند، توسعه دهند. گاهی کودکان رفتارهای جنسی از خود نشان می دهند که خارج از محدوده طبیعی است، مهم است که بفهمیم چرا این اتفاق می افتد.
گاهی اوقات این رفتارها پاسخی به قرار گرفتن کودک یا نوجوان در معرض تجارب جنسی نامناسب برای سن آنها است؛ می تواند شامل سوء استفاده جنسی باشد. اما توجه کنید سوء استفاده جنسی همیشه دلیلی برای رفتار جنسی غیرطبیعی نیست. / وری ول هلث


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا