افشای راز برتری لیونل مسی


افشای راز برتری لیونل مسی

لیونل مسی نه تنها از نظر فنی از بسیاری از بازیکنان فوتبال بهتر است، بلکه او از هوش فراوانی برخوردار است.

به گزارش وقت صبح، لیونل مسی، نامی است که در دنیای فوتبال با جادوگری، حرکات تماشایی و دریبل‌های غیرقابل پیش‌بینی گره خورده است. اما راز برتری فوق‌ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال در زمین بازی چیست؟

لیونل مسی، ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال، به واسطه مهارت‌های خارق‌العاده و حرکات تماشایی خود، به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این رشته ورزشی شناخته می‌شود. یک کارشناس در زمینه هوش و استعدادهای درخشان ادعا می کند که لیونل مسی "قابلیت‌های ذهنی" دارد که به او اجازه می‌دهد هم بهتر و هم باهوش‌تر از رقبای خود باشد. سرعتی که مغز مسی با آن کار می‌کند باعث می‌شود که او هم از نظر ورزشی و هم از نظر فکری خاص باشد، به‌طوری‌که این بازیکن 36 ساله می‌تواند در یک لحظه، موقعیت‌ها را قبل از تصمیم‌گیری درباره بهترین رویکرد ارزیابی کند.

هوشی فراتر از معمول

یانا مارتینز پیکراس، متخصص هوش و استعدادهای درخشان و رئیس موسسه Indifferent Minds در مصاحبه با مارکا معتقد است که مسی از "توانایی‌های ذهنی نابی" برخوردار است. سرعت پردازش اطلاعات در مغز او به مسی اجازه می‌دهد تا در کسری از ثانیه شرایط را ارزیابی کند و بهترین تصمیم را برای ادامه بازی اتخاذ کند. این هوشِ فراتر از حد معمول، به او در پیش‌بینی حرکات رقیبان، یافتن فضاهای خالی در زمین و خلق موقعیت‌های گلزنی کمک می‌کند.

بله، اعتقاد بر این است که مسی می‌تواند [به عنوان] فردی با ظرفیت ذهنی بالا در نظر گرفته شود. به‌طور سنتی، این افراد همیشه با یک عدد، نتیجه یک تست یا یک IQ بالا مرتبط بوده‌اند. اما این پارادایم کاملاً منسوخ شده است. واضح است که او چندین توانایی شناختی ترکیبی دارد و مهم‌ترین چیز این است که مسی، مانند افراد با توانایی‌های بسیار بالا، محیطی را که در آن مداخله می‌کند، تغییر می‌دهد.

اگر کسی فکر می‌کند که همه کارهایی که مسی در زمین انجام می‌دهد به این دلیل است که مچ پایش را خیلی خوب می‌چرخاند، اشتباه می‌کند. ورزشکاران با توانایی‌های بالا زیادی وجود دارند که ناشناخته هستند، ورزشکاران فوق‌العاده‌ای که به آن شکل آموزشی هم ندیده‌اند اما از نظر فکری، ذهنی بسیار خلاق و شکوفا دارند.

قدرت پیش‌بینی بالا و ذهنی خلاق

طبق گفته‌های این متخصص هوش و استعدادهای درخشان، مسی صرفا یک بازیکن قهار با قدرت دریبلینگ بالا نیست، او یک نابغه تاکتیکی با ذهنی خلاق است. مسی با درک عمیق از تاکتیک‌های بازی، قادر است نقاط ضعف تیم حریف را شناسایی کرده و از آن‌ها برای به ثمر رساندن گل استفاده کند. فوق‌ستاره آرژانتینی با هوش سرشار خود قادر است حرکات رقیبان را پیش‌بینی کند و قبل از آن‌ها صاحب توپ شود. او با قدرت تصمیم‌گیری فوق‌العاده خود، در کسری از ثانیه بهترین راه حل را برای ادامه بازی انتخاب می‌کند.

مسی در طول سال‌ها مهارت‌های خود را ارتقا داده و این امر به او کمک کرده تا به بالاترین سطح در این بازی برسد. هیچ نشانه‌ای از کند شدن سطح بازی او در ایالات متحده وجود ندارد و مسی ممکن است مانند رقیب همیشگی خود، کریستیانو رونالدو، به بازی تا 40 سالگی هم ادامه دهد.

منبع: طرفداری

کد خبر : ۲۲۸۰۴۷
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید