پیش‌بینی بورل درباره پایان جنگ روسیه و اوکراین/تسلیحات مورد نیاز کی‌یف تامین شود


پیش‌بینی بورل درباره پایان جنگ روسیه و اوکراین/تسلیحات مورد نیاز کی‌یف تامین شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که نتیجه جنگ روسیه و اوکراین در بهار و تابستان امسال مشخص خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نمی‌توان برای تامین حمایت‌های نظامی جدید برای اوکراین صبر کرد، افزود: نتیجه جنگ در این کشور در بهار و تابستان امسال مشخص خواهد شد بنابراین باید هرچه سریع‌تر تسلیحات مورد نیاز اوکراین را به این کشور ارائه کنیم.

بورل که در میان تردیدها درباره ادامه کمک‌های تسلیحاتی واشنگتن به کی‌یف، در یک نشست خبری سخن می‌گفت، خطاب به خبرنگاران تاکید کرد: پیام من به مقام‌های ایالات متحده این است که هر کاری که لازم است، باید به سرعت انجام شود.

وی همچنین به تلاش کشورهای اروپایی برای حمایت تسلیحاتی از اوکراین اشاره کرد و با بیان اینکه این کشورها نیز باید به سرعت ظرفیت‌های صنعت دفاعی خود را افزایش داده و به ارائه کمک‌های تسلیحاتی مورد نیاز اوکراین سرعت بخشند، افزود: ما باید با سرعت هرچه تمام‌تر این اقدامات را انجام دهیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه با بیان اینکه بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که روسیه در تابستان امسال دست به یک حمله بزرگ بزند، تاکید کرد: ماه‌های پیش رو بسیار تعیین‌کننده خواهد بود و اوکراین نمی‌تواند تا روشن شدن نتیجه انتخابات سال جاری ریاست جمهوری ایالات متحده صبر کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساناز جلیلی کیست؛ چرا در ترکیه خودکشی کرد