واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود


واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود

دستیار وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه کشورش‌ کانال‌های ارتباطی با تهران دارد گفت: «از ایران می‌خواهیم مانع گسترش تنش‌ها شود».

به گزارش تجارت‌نیوز، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا امروز پنجشنبه در اظهاراتی گفت که در حال حاضر پیشنهاد جدیدی برای آتش‌بس در غزه روی میز بوده و واشنگتن منتظر پاسخ جنبش حماس است.

او در گفت‌وگو با اسکای‌نیوز عربی تاکید کرد: «تنها راه‌حل موجود، ایجاد دولت فلسطینی در کنار اسرائیل است».

دستیار وزیر خارجه آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد: «نمی‌توان تهدیدات حوثی‌ها(انصارالله یمن)علیه کشتیرانی را به سرعت متوقف کرد».

این مقام آمریکایی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: «کانال‌های ارتباطی با ایران داریم و از این کشور می‌خواهیم که مانع گسترش تنش‌ها شود. از ایران می‌خواهیم که حمایت تسلیحاتی از گروه‌های موجود در منطقه مانند حوثی‌ها و حزب‌الله را متوقف کند».

ایران بارها اعلام کرده نیروی نیابتی در منطقه ندارد و گروه‌های مقاومت بنا بر منافع کشورهای خود علیه اشغالگران و رژیم صهیونیستی اقدام می‌کنند.

تهران همچنین تاکید کرده اگر حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی به پایان برسد، پرونده جنگ در غزه مختومه می‌شود و تنش در منطقه نیز کاهش می‌باید.

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد «حزب‌الله لبنان را به سوی وضع خطرناکی سوق می‌دهد و آمریکا خواهان این است که سلاح دست دولت لبنان باشد و حزب‌الله تنها یک حزب سیاسی باشد».

او همچنین گفت واشنگتن برای آتش‌بس ۶هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند و قبل از انتقال غیرنظامیان به مناطق امن، انجام عملیات نظامی در شهر رفح قابل پذیرش نیست.

دستیار وزیر خارجه آمریکا با طرح این ادعا که اسرائیل کشوری‌ است که حاکمیت خود را دارد و باید با حماس برخورد کند، ادعا کرد: «ما هیچ چیزی به هیچ طرفی دیکته نمی‌کنیم اما پیام‌های جدی ارسال می‌کنیم».

جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه برای صدوشصتمین رو و در بحبوحه ادامه بمباران‌های خشونت‌آمیز و کشتار در مناطق مختلف نوار غزه در میان تشدید گرسنگی و قحطی گسترده به‌ویژه در شمال ادامه دارد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه، شمار شهدا در این منطقه در ششمین ماه جنگ به بیش از ۳۱ هزار ۲۷۲ نفر و زخمی‌ها نیز به بیش از ۷۳ هزار نفر رسیده است.

منبع : ایسنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو