دانمارک زنان را نیز به خدمت سربازی فرا می‌خواند


دانمارک زنان را نیز به خدمت سربازی فرا می‌خواند

دولت دانمارک اعلام کرد برای افزایش نیرو‌های دفاعی خود هم مدت سربازی را افزایش داده و هم زنان را به این خدمت فرا می‌خواند.

مت فردریکسن، نخست وزیر دانمارک ضمن ارائه برنامه‌های دفاعی این کشور عضو ناتو اعلام کرد که برای افزایش تعداد افرادی که در خدمت سربازی هستند، مدت این خدمت را از ۴ ماه به ۱۱ ماه افزایش داده و آن را برای زنان نیز اجباری می‌کند.

به گزارش ایندیپندنت، نخست وزیر دانمارک همچنین گفت که تا ۵ سال آینده به میزان ۵.۹ میلیارد دلار هزینه‌های دفاعی دانمارک را افزایش خواهد داد. او می‌گوید هدف از افزایش هزینه‌های دفاعی جنگ‌طلبی نیست بلکه این کشور «برای جلوگیری از جنگ» مسلح می‌شود.

دانمارک یکی از اعضای موسس ناتو است. این کشور پس از پایان جنگ سرد در اوایل دهه ۱۹۹۰ توانایی‌های دفاعی خود را کاهش داد، اما پس از حمله روسیه به اوکراین اعلام کرد که هزینه‌های نظامی خود را طی ۱۰ سال آینده سه برابر می‌کند.

دانمارک زنان را نیز به خدمت سربازی فرا می‌خواند

بنابر آمار رسمی، دانمارک در حال حاضر ۹ هزار سرباز حرفه‌ای و ۴ هزار و ۷۰۰ سرباز وظیفه دارد که تحت آموزش‌های اولیه هستند.

در حال حاضر، همه مردان دارای آمادگی جسمانی بالای ۱۸ سال در این کشور برای خدمت سربازی فراخوانده می‌شوند که تقریباً چهار ماه طول می‌کشد. با این حال، بین این افراد قرعه‌کشی صورت می‌گیرد و همه به سربازی نمی‌روند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج