پیری را با این چهار عدات غذایی به تعویق بیاندازیم


پیری را با این چهار عدات غذایی به تعویق بیاندازیم

تعدادی عادت غذایی وجود دارد که اجرای آن‌ها می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها کمک کند و همچنین روند پیری را کندتر نماید: ۱) دریافت فیبر کافی دریافت فیبر کافی در سنین بالا...

پیری را با این چهار عدات غذایی به تعویق بیاندازیم

تعدادی عادت غذایی وجود دارد که اجرای آن‌ها می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها کمک کند و همچنین روند پیری را کندتر نماید:

۱) دریافت فیبر کافی

دریافت فیبر کافی در سنین بالا به کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و حتی سرطان کمک کند. دور بودن از این بیماری‌ها، اندام‌های داخلی را جوان نگه می‌دارد و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. برای دریافت فیبر کافی، غلات کامل، عدس، سبزیجات و میوه‌های بیشتری را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

۲) مصرف زیاد پروتئین

به دلیل کاهش بالقوه توده عضلانی با افزایش سن، نیاز به پروتئین بیشتر می‌شود. برای دریافت پروتئین کافی در رژیم غذایی خود، از منابع پروتئین کم‌چرب مانند مرغ، تخم مرغ، آجیل و ماست یونانی استفاده کنید.

۳) دریافت چربی‌های سالم

مصرف مکمل‌های امگا ۳ به کاهش خطر بیماری عروق کرونر قلب در دوران میانسالی و پیری کمک می‌کند. هم‌چنین اسید‌های چرب موجود در ماهی، آجیل و برخی روغن‌های گیاهی در کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری عروق کرونر و خطر ابتلا به فشار خون نقش مؤثری دارند.

۴) رژیم غذا‌های گیاهی

براساس تحقیقات، پیروی از رژیم غذایی گیاهی در طول زندگی، باعث کند شدن روند پیری می‌شود. افزایش طول عمر، کاهش التهاب، کاهش وزن، تثبیت فشار خون و تأخیر در روند پیری پوست از دیگر مزایای رژیم‌های گیاهی است.

پیری را با این چهار عدات غذایی به تعویق بیاندازیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی