کارت سوخت آزاد جایگاه ها برای نوروز افزایش یافت / کارت سوخت شخصی را همراه داشته باشید


کارت سوخت آزاد جایگاه ها برای نوروز افزایش یافت / کارت سوخت شخصی را همراه داشته باشید

به گزارش رکنا، جعفر سالاری نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌ های نفتی ایران در نشستی خبری اظهار داشت: استفاده از کارت‌های شخصی سوخت در سال جاری مورد تأکید بود و در این راستا درحال حاضر در...

به گزارش رکنا، جعفر سالاری نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌ های نفتی ایران در نشستی خبری اظهار داشت: استفاده از کارت‌های شخصی سوخت در سال جاری مورد تأکید بود و در این راستا درحال حاضر در حداقل زمان کارت سوخت شخصی صادر می‌شود.

وی افزود: برای ایام نوروز امسال، کارت‌های جدید آزاد برای جایگاه‌ها تولید و ارائه شده و هیچ جایگاهی در کشور وجود ندارد که کارت آزاد سوخت‌گیری در اختیار نداشته باشد.

مردم مشکلات خود در ایام نوروز را به این شماره اطلاع دهند

سالاری نسب تصریح کرد: مردم در ایام نوروز به هر مشکلی در بحث دریافت بنزین در جایگاه‌ها برخوردند، با شماره 09627 تماس حاصل کنند، ضمن آنکه از 16 اسفندماه بازرسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت حاضر شده‌اند و بازرسی میدانی در ایام نوروز ادامه دارد.

وی ادامه داد: افزایش تعداد کارت‌های آزاد جایگاه‌ها مختص ایام نوروز است و پس از آن شرایط به وضعیت قبل بازمی‌گردد، اما با وجود افزایش تعداد کارت‌های آزاد در جایگاه‌ها، از مردم درخواست می‌کنیم که از کارت‌های سوخت شخصی خود استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: میانگین مصرف بنزین در سال جاری تا 23 اسفندماه به 115 میلیون لیتر در روز رسیده، اما متوسط مصرف روزانه بنزین در اسفندماه 117.4 میلیون لیتر بوده و در روزهای اخیر رکوردهای مصرف روزانه 121، 127 و 133 میلیون لیتر را هم داشته‌ایم.

وی افزود: در ایام پایانی سال گذشته، رکورد مصرف و توزیع 143 میلیون لیتر بنزین در یک روز به ثبت رسید و در سال جاری نیز آمادگی کامل در عرضه بنزین مورد نیاز مردم داریم.

سالاری نسب با بیان اینکه مصرف بنزین در سال جاری نسبت به سال کذشته رشدی 13 درصدی داشته است، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تنها متولی مدیریت و توزیع سوخت در کشور است و در خصوص جزئیات نحوه عرضه سیاست‌گذار نیست، اما تا امروز هیچ طرح یا اعلامی در خصوص افزایش نرخ بنزین در سال 1403 و یا تغییر در نظام سهمیه بندی نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: بنزین سوپر هم در کشور در حال توزیع است، اما با توجه به اینکه توزیع بنزین در 8 کلانشهر بزرگ کشور بر اساس استانداردهای یورو 4 صورت می‌گیرد، نیاز مردم را در زمینه تأمین بنزین با کییفیت از نظر اکتان و درصد گوگرد، پاسخ می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور اذعان داشت: فروش مکمل غیرقانونی است و این مسئله به تمامی جایگاه‌ها اعلام شده، همچنین اگر گزارشی از دریافت نرخ اضافه بابت کارت سوخت آزاد به شرکت ملی پخش برسد، برخورد قانونی خواهد شد، چرا که نرخ عرضه بنزین به صورت آزاد، 3000 تومان در هر لیتر است و هیچ جایگاهی حق دریافت مبلغ بیشتری ندارد.

سالاری نسب در خصوص توزیع گازمایع در کشور گفت: توزیع گاز مایع برای آن‌دسته از مردمی که به شبکه سراسری گاز دسترسی ندارند، با دو نرخ صورت می‌گیرد؛ بیش از 98 درصد متقاضیان در سامانه سدف ثبت‌نام کرده‌اند و برای این دسته، روزانه حدود 3000 تن گاز مایع با نرخ هر کپسول 11 کیلویی 27 هزار و 900 تومان عرضه می‌شود؛ برای آن دسته از متقاضیان که در سامانه سدف ثبت نام نکرده‌اند، گاز مایع با 10درصد افزایش نرخ، به قیمت هر کپسول 20 هزار و 600 تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: همچنان عرضه گاز مایع بیش از نیاز مردم صورت می‌گیرد و هیچ کمبودی در این عرصه وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص سرنوشت طرح توزیع بنزین با کد ملی که به صورت پایلوت در جزیره کیش اجرا شده بود، گفت: این طرح یک طرخ آزمایشی بوده که پس از حصول نتایج آن، متوقف شده است.


کارت سوخت آزاد جایگاه ها برای نوروز افزایش یافت / کارت سوخت شخصی را همراه داشته باشید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...