تعداد کشته ها و مصدومان شب چهارشنبه سوری در هر استان چقدر بود!؟


تعداد کشته ها و مصدومان شب چهارشنبه سوری در هر استان چقدر بود!؟

به گزارش خبرنگار رکنا: در روزهای پایان سال ۱۴۰۲ و آغاز بهاری دوباره درست در شب جشن چهارشنبه سوری ، دستگاه‌های مختلف در تلاش برای جلوگیری و کم کردن اتفاقات ناگواری هستند که...

به گزارش خبرنگار رکنا: در روزهای پایان سال ۱۴۰۲ و آغاز بهاری دوباره درست در شب جشن چهارشنبه سوری ، دستگاه‌های مختلف در تلاش برای جلوگیری و کم کردن اتفاقات ناگواری هستند که برخی از افراد طعم جشن این شب را با رفتارهای پر خطر تلخ می‌کنند.

تیم های پلیسی و امدادی یک چند ماه قبل برای پشت سر گذاشتن این شب پر حادثه طرح های مختلفی را به اجرا در آوردند برای مثال نیروی انتظامی در اقدامی کم نظیر از دی ماه سال اجرای اقدام به شناسایی، بازداشت و امحل مواد مخدر کرد به گونه که صبح روز 22 اسفند ماه سردار محمدیان رئیس پلیس تهران اعلام کرد : پلیس مخالف شادی جوانان نیست اما آنچه که برای ما از اهمیت بالاتری برخوردار است ایجاد نظم و امنیت برای تمام شهروندان است لذا با تمام متخلفینی که بخواهند به بهانه این شب سلب آسایش کنند و یا جان فردی را به خطر بی اندازند به صورت جدی مقابله کرده و تمامی این متخلفین تا پایان تعطیلات نوروز بازداشت خواهند ماند.

رئیس اورژانس کشور

در ادامه محمد جواد مقسمی رئیس اورژانس کشور نیز در آخرین صحبت هایش در خصوص رعایت نکات ایمنی از جانب خود مردم برای حفاظت از جان ومالشان گفته بود: خانواده‌ها در مراسم چهارشنبه‌سوری مراقب فرزندان خود باشند.

در صورتی که شخصی در حوادث چهارشنبه آخر سال دچار حادثه شد، ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و هنگام تماس با همکاران اورژانس، اطلاعات مربوط به آخرین وضعیت فرد حادثه‌دیده و آدرس منزل را به درستی بیان کند.

اگر مصدوم از لحاظ تنفسی مشکل پیدا کرد و دچار بیهوشی شد اطرافیان می‌توانند با انگشت، زبان فرد را به حالت عادی برگردانند و یا سر فرد را به عقب برگردانند تا راه تنفس باز شود، همچنین اگر خونریزی در حال رخ دادن است، فشار مستقیم بر روی منطقه خونریزی وارد کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی

سخنگوی سازمان آتش مشانی که یکی از مهمترین دستگاههای مرتبط با این نوع از مراسمات است نیز در آخرین هشدار و توصیه ایمنی خود از شهورندان خواسته بود از خانواده های عزیز تقاضا داریم در هنگام آتش بازی در کنار فرزندانشان باشند تا خدایی نکرده برای آنها مشکلی رخ ندهد، درب و پنجره های خود را ببندید تا در صورت پرتاب این وسایل وارد خانه نشود، پشت بام منازل خود را از لوازم غیر ضروری و آتش زا خالی کنید، بالن آرزوها نیز از خطرناک ترین وسایل مورد استفاده در شب چهارشنبه سوری است، این وسیله به ظاهر بی خطر سال گذشته باعث بروز یک حادثه آتش سوزی خیلی مهلکی شد لذا توجه به این وسیله به ظاهر بی خطر ضروری است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در آنها با آروزی سالی خوش برای تمام مردم ایران زمین گفت: تمام شهروندانی که امشب قصد شادمانی و آتش بازی به سنت قدیم را دارند به این نکته توجه کنند که قرار است چند روز دیگر پای سفره هفت سین در کنار عزیزانشان باشند پس از جان خود و شهروندان دیگر محافظت کنید.

بر اساس این گزارش آخرین آماری که ساعت 24 روز 22 اسفند ماه از سوی سازمان های مرتبط اعلام شد آخرین آمار از اول اسفندماه تا ساعت ۲۴ سه‌شنبه شب از مصدومیت 3253 نفر اعلام شد که متاسفانه ۱۴ نفر نیز در همین بازه زمانی جان خود را از دست دادند.

از جمع 3253 هزار نفر مورد مصدوم چهارشنبه‌سوری، ۴۶۳ مورد توسط اورژانس و 2680هزارنفر توسط خود افراد به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و ۱۱۰ نفر نیز خدمات درمانی را در محل دریافت کرده‌اند.

شمار مصدومان دارای قطع عضو ۱۸۹ نفر اعلام شد و 1070 نفر نیز دچار آسیب شدید چشمی شدند که از این تعداد تاکنون 3 مورد تخلیه کامل چشم انجام شده است.

در ادامه آخرین آمار حوادث شب چهارشنبه سوری سال 1402 در استان های کشور را می خوانید.

آذربایجان شرقی

رئیس اورژانس آذربایجان شرقی از جان باختن ۲ نفر در اثر ۲ حادثه جداگانه انفجار مواد محترقه در تبریز خبر داد.

دکتر اصغر جعفری روحی چهارشنبه شب گفت: ساعتی قبل به دلیل انفجار مواد محترقه در بخش باسمنج تبریز مرد جوانی جان باخت.

وی همچنین از فوت جوان ۱۷ساله ای به دنبال انفجار مواد محترقه در منزل مسکونی در شهرک ارم تبریز خبرداد.

جعفری روحی افزود: تعداد مصدومین امروز ۲۷ نفر است که پنج نفر بستری و ۲ نفر قطع عضو شده اند .

وی اعلام کرد: آمار حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال در استان آذربایجان شرقی از اول اسفند ماه سال جاری ۱۲۵ مصدوم و سه نفر جان باخته است .

آذربایجان غربی

آذربایجان غربی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۲۹۵ نفر در اثر حوادث چهارشنبه سوری آسیب دیده‌اند که نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۶ درصدی آمار مصدومین هستیم.

فرزین رضازاده افزود: از صبح امروز سه شنبه ۲۲ اسفندماه تا ساعت ۲۳ ، ۲۹۵ نفر مصدوم شدند که امروز مورد فوتی نداشتیم.

وی با بیان اینکه مردان بیشترین آسیب دیدگان را شامل می شود، اظهار کرد: سوختگی و آسیب به دست بیشترین آسیب وارده است.

رضازاده ادامه داد: خوشبختانه تاکنون مورد قطع عضو ناشی از حوادث چهارشنبه سوری گزارش نشده است.

اصفهان

اصفهان سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان از مصدومیت ۲ نفر بر اثر انفجار ترقه در مبارکه خبر داد و گفت: همچنین چهار پسر ۱۵ ساله در حادثه انفجار ترقه در اژیه دچار سوختگی شدند.

عباس عابدی درخصوص مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: انفجار ترقه ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه به مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان گزارش شده است.

وی افزود: این حادثه در مبارکه روستای قهنویه گزارش شده است.

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان با اشاره به اعزام یک واحد امدادی اورژانس برای این حادثه گفت: این حادثه انفجار ۲ مصدوم پسر ۱۸ سال و مرد ۳۰ سال با سوختگی دست و صورت داشت که به بیمارستان محمد رسول الله منتقل شدند.

حادثه ویژه انفجار ترقه ساعت ۱۳ و ۱۷ دقیقه به مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان گزارش شده است.

عابدی با بیان اینکه این حادثه در اژیه روستای شریف آباد گزارش شده است، ادامه داد: در این حادثه چهار پسر ۱۵ ساله دچار سوختگی درجه ۲ سر و صورت و اندام شدند.

وی با اشاره به اعزام یک واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ برای این حادثه ابراز کرد: مصدومان این حادثه به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) منتقل شدند.

ایلام

ایلام رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ایلام استان ایلام گفت: تا ساعت ۲۲ شب چهارشنبه سوری ۳ مورد حادثه به علت انفجار مواد محترقه گزارش شده است.

دکتر صیدنور علیمرادی با اعلام این خبر هار کرد: یک مورد از این حوادث منجر به جراحت در دست آقای ۳۷ ساله و یک مورد ترومای دست آقای ۴۸ساله و مورد سوم منجر به آسیب چشمی آقای ۲۹ ساله شده است.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: همکاران ما در تمامی شهرستان‌های استان، در محل های برگزاری جشن چهارشنبه سوری مستقر هستند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به بالین مددجویان برسند.

علیمرادی گفت: از هم استانی‌های عزیز تقاضا دارم تا در ادامه این شب مراقب سلامتی خود و عزیزانشان باشند.

چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد از مصدومیت سه نفر در چهارمحال و بختیاری بر اثر انفجار ترقه خبر داد.

محمود شمسی‌پور با اعلام این خبر اظهار کرد: تاکنون سه مصدوم بر اثر ترکیدن ترقه در استان دچار مصدومیت شده‌اند که در این حوادث پسر ١۶ ساله در بن، پسر ١٣ ساله در بروجن و پسر ١۶ ساله چالشتری دچار مصدومیت جزیی شدند.

بر اساس گزارش روابط عمومی اورژانس استان، وی گفت: نیروهای اورژانس مصدومان را به بیمارستان منتقل کردند.

مشهد

خراسان رضوی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: ۱۶ مورد حریق مرتبط با چهارشنبه‌سوری داشته‌ایم که بیشتر شامل ضایعات، درخت و چند مورد لاستیک در معابر عمومی بوده است و خوشبختانه هیچ مصدومی نداشته‌ایم.

حمیدرضا کافی‌نیا در خصوص آخرین آمار مصدومین و حوادث چهارشنبه‌سوری تشریح کرد: ۱۶ مورد حریق مرتبط با چهارشنبه‌سوری داشته‌ایم که بیشتر ضایعات، درخت و چند مورد لاستیک در معابر عمومی بوده است و خوشبختانه هیچ مصدومی نداشته‌ایم.

وی گفت: متاسفانه یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی مورد اصابت نارنجک‌های دست‌ساز قرار گرفته که باعث خرد شدن شیشه‌های خودرو شده است، ولی خوشبختانه آسیبی به همکاران نرسیده است.

خوزستان

خوزستان رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری در خوزستان خبر داد.

فرهنگ کره‌بندی امشب (۲۲ اسفندماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری اظهار کرد: تا ساعت ۲۳:۴۵ امشب، تعداد کل مصدومان حوادث چهارشنبه سوری ۵۱ نفر بوده که ۱۸ نفر بستری و ۳۳ نفر ترخیص شده‌اند.

وی افزود: ۱۶ مصدوم این حوادث از اهواز، سه نفر از آبادان، یک نفر از اندیمشک، دو نفر از خرمشهر، هفت نفر از ایذه، دو نفر از بهبهان، سه نفر از دزفول، پنج نفر از آغاجری، یک نفر از مسجد سلیمان، یک نفر از رامهرمز، از سه نفر شوشتر، پنج نفر از ماهشهر و دو نفر از هندیجان بوده‌اند.

زنجان

زنجان رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان گفت: آمار مصدومین چهارشنبه‌سوری در استان زنجان به ۱۲۶ نفر رسید که متاسفانه ۲ مورد منجر به قطع عضو و ۲ مورد تخلیه چشم شده است.

داریوش تقی‌لو در رابطه با تعداد مصدومان چهارشنبه آخر سال، بابیان اینکه تاکنون فوتی گزارش نشده است، اظهار کرد: از ۱۵ اسفندماه تا کنون تعداد مصدومین به ۱۲۶ تن رسیده است.

وی با بیان اینکه ۲۵ مصدوم در زنجان، ۱۹ مصدوم در ابهر، ۱۸ مصدوم خدابنده، ۲ مصدوم طارم و ۵ مصدوم نیز در شهرستان ماهنشان ثبت‌ شده است، افزود: در شهرستان سلطانیه و ایجرود تا ساعت مذکور هیچ حادثه‌ای رخ نداده است.

این مسئول از قطع عضو ۲ نفر در چهارشنبه آخر سال ۱۴۰۲ خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه برای یک نفر نیز تخلیه چشم انجام شده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان با بیان اینکه ۴۲ نفر در بازه زمانی مذکور بستری و ۳۶ نفر درمان سرپایی شده‌اند، خاطرنشان کرد: ۱۱۵ نفر برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

قم

قم از عصر امروز تاکنون هشت نفر در حوادث شب چهارشنبه آخر سال در قم مصدوم شدند.

بر اساس گزارش اورژانس ۱۱۵ قم، از ساعت ۱۵ امروز تاکنون ۹ مأموریت حادثه مرتبط با چهارشنبه سوری در اورژانس قم ثبت شده است که در این حوادث هشت نفر مصدوم شدند.

7مصدوم این حوادث پس از انجام اقدامات اولیه درمانی در محل به بیمارستان‌های شهید بهشتی، خیرین سلامت و کامکار منتقل شدند و یک مصدوم نیز در محل حادثه درمان شد.

2 مورد از مصدومان این حوادث یک فرد ۶ ساله، یک فرد ۱۴ ساله و دو مصدوم دیگر هم ۱۵ سال سن دارند.

قزوین

قزوین رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث استان قزوین گفت: آمار مصدومین چهارشنبه‌سوری در استان قزوین تا ساعت ۲۴ سه‌شنبه ۲۲ اسفند به ۱۲۵ نفر رسید.

بنا بر اعلام روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث استان قزوین، حسن اسماعیلی اظهار کرد: آمار مصدومین چهارشنبه پایان سال در استان قزوین از ابتدای اسفند ماه تا پایان روز ۲۲ اسفند (ساعت ۲۴)، ۱۲۵ نفر بوده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۰۷ نفر مرد و ۱۸ نفر زن بوده‌اند، همچنین ۱۰۵ نفر از مصدومین استفاده‌کننده از مواد محترقه و ۲۰ نفر نیز عابر بوده‌اند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث استان قزوین تصریح کرد: سن ۲۰ نفر از مصدومین زیر ۱۰ سال، سن ۵۷ نفر از آنان بین ۱۰ تا ۱۹ سال، سن ۲۰ نفر بین ۲۰ تا ۲۹ سال و سن ۲۸ نفر از آنان بیش از ۳۰ سال بوده است.

اسماعیلی بیان کرد: ۶۸ نفر از مصدومین از ناحیه دست، ۱۴ نفر از ناحیه پا، ۱۷ نفر از ناحیه سر و گردن، ۳۴ نفر از ناحیه چشم، ۲ نفر از نواحی کل بدن و سه نفر نیز از ناحیه سایر اعضا دچار آسیب شده‌اند.

سمنان

سمنان رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: آمار مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه آخرسال تا کنون در حوزه تحت پوشش علوم پزشکی استان سمنان به ۱۷نفر رسید.

پژمان قرائیان شامگاه ۲۲اسفندماه با اشاره به مصدومیت ۱۷ نفر در اثر انفجار مواد محترقه از ایتدای اسفندماه ۱۴۰۲ تا کنون در ۶ شهرستان تحت پوشش این دانشگاه اظهار کرد: از این آمار ۱۴نفر در گرمسار ، یک نفر در آرادان و دو نفر در سمنان دچار مصدومیت شدند.

وی ادامه داد : از این تعداد متاسفانه ۱۵ نفر مربوط به امشب بوده و در یک مورد دست پسر ۱۳ ساله ای در گرمسار از ناحیه مچ به پایین دچار آسیب دیدگی بسیار شدید و احتمال قطع عضو شد که جهت ادامه درمان به تهران انتقال یافت‌.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: در یک مورد نیز راکب یک موتورسیکلت که به سمت وی موادمحترقه پرتاب شده بود دچار آسیب شدید از ناحیه بازو شد که اقدامات درمانی برای وی در بیمارستان معتمدی گرمسار در حال انجام است.

مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تشریح آثار مخرب انفجار ناشی از مواد محترقه گفت: تمام بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و سوانح و سوختگی و فوریت‌های پزشکی استان، برای امدادرسانی به مصدومان حوادث چهارشنبه پایان سال در آمادگی کامل به سر بردند.

کردستان

کردستان رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حوادث چهارشنبه‌سوری استان کردستان و از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰ امروز، ۴۶ مصدوم شده‌اند.

حسین جعفری اظهار کرد: در حوادث چهارشنبه‌سوری استان کردستان و از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰ امروز، ۴۶ مصدوم شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حوادث امروز فوتی نداشته است، افزود: ۱۰ نفر از ناحیه چشم در شهرهای سنندج، سقز، قروه و بیجار دچار آسیب شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حوادث چهارشنبه سوری ۳۶ نفر نیز دچار سوختگی شدند که بیشترین موارد آن مربوط به شهر سنندج بوده است.

جعفری خاطرنشان کرد: شهر سنندج با پنج نفر آسیب از ناحیه چشم و ۲۲ نفر سوختگی، بیشترین آمار حوادث چهارشنبه سوری استان را به خود اختصاص داده است.

کرمان

کرمان رئیس اورژانس کرمان از مصدوم شدن شش نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری استان کرمان خبر داد.

محمد صابری اظهار کرد: تا ساعت ۲۴ امشب، شش نفر در استان کرمان در حوادث چهارشنبه‌سوری مصدوم شده‌اند.

وی به تشریح حوادث پرداخت و گفت: اولین مصدوم پسر بچه ۱۴ ساله در شهرستان راور بود که در منزل باروت تفنگ ترقه‌ای به همراه گوگرد کبریت در شیشه ریخته و در حال تکان دادن شیشه بوده، که شیشه منفجر می‌شود و باعث سوختگی خفیف در نواحی مچ دست و دست، پارگی سطحی دست، سوختگی ناحیه دور چشم و تاری دید وی شده است که در اتاق عمل ترمیم عروق آسیب دیده و پارگی لاله گوش انجام شد و هم اکنون جهت ادامه درمان در حال انتقال به بیمارستان باهنر کرمان است.

رئیس اورژانس کرمان از دومین حادثه سخن به میان آورد و تصریح کرد: یک مرد ۱۶ ساله در شهرستان شهربابک دچار سوختگی در ناحیه چشم شده است که در بخش جراحی جهت ادامه روند درمان بستری است.

وی افزود: در شهرستان شهربابک یک مرد ۱۵ ساله تقریباً دچار چهار درصد سوختگی درجه یک در نواحی دو دست شده است و جهت ادامه روند درمان در بخش بستری لست.

ابری در ادامه بیان کرد: در شهرستان کرمان آقای ۳۷ ساله مشکوک به شکستگی ساق پای راست در اثر پریدن از روی آتش در بیمارستان شهید باهنر بستری است.

وی از مصدوم شدن یک خانم در شهرستان کرمان خبر داد و افزود: این خانم ۲۷ ساله دچار سوختگی‌های خفیف در نواحی کتف، بازوها، ساق پا و صورت شده بود که پس از پانسمان از بیمارستان شفا ترخیص شد.

رئیس اورژانس کرمان اظهار کرد: پسر بچه ۱۳ ساله‌ای در شهرستان کرمان به علت انفجار ترقه در دست و آسیب جزئی ناحیه صورت و چشم‌ها که به دلیل کبودی صورت و تاری دید در اورژانس بیمارستان شفا تحت نظر است.

کرمانشاه

کرمانشاه رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مصدومیت ۱۰۱ نفر در حوادث چهارشنبه سوری امسال، تا ساعت ۲۲ خبر داد.

مسعود قلعه سفیدی با اشاره به افزایش شمار مصدومین چهارشنبه سوری گفت: بر اساس آخرین آمار تا ساعت ۲۲ امشب (۲۲ اسفند) ۱۰۱ نفر در حوادث چهارشنبه سوری در سطح استان مصدوم شدند.

وی افزود: از این تعداد ۸۸ نفر مرد و ۱۳ نفر زن هستند.

قلعه سفیدی گفت: از مجموع مصدمان سه نفر سرپایی درمان شده، ۷۸ نفر پس از درمان ترخیص شدند و در حال حاضر ۲۰ نفر بستری هستند.

وی افزود: متاسفانه در میان مصدومان پنج نفر دچار قطع عضو شده که یک نفر در شهرستان پاوه از ناحیه مچ دست قطع عضو شده و مابقی مربوط به قطع انگشتان بوده است.

قلعه سفیدی خاطرنشان کرد: همچنین ۳۰ نفر از ناحیه چشم دچار آسیب شده‌اند.

وی با بیان اینکه عمده مصدومان چهارشنبه سوری کودکان و نوجوانان هستند، گفت: خوشبختانه امسال تاکنون مورد فوتی نداشته‌ایم.

یاسوج

کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج گفت: چهارشنبه آخر سال یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بدون حادثه و تلفات سپری شد.

محمد رستمی افزود: همکاری و مشارکت مردم و خانواده‌های مسئولیت پذیر باعث شد که آیین چهارشنبه آخر سال در این شهر، بدون حادثه سپری شود.

ی اظهار کرد: حتی یک مورد فوتی و مصدومیت ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال در شهر یاسوج نداشته‌ایم.

رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج خاطرنشان کرد: امسال همچون سال‌های گذشته هیچ حادثه‌ای و تلفاتی در چهارشنبه آخر سال در شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نداشته‌ایم.

یاسوج

رستمی ضمن قدردانی از نیروی انتظامی که در چهارشنبه آخر سال همراه آتش نشانان بودند، عنوان کرد: از مردم و رسانه‌ها که همکاری و همراهی در جهت پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال داشتند، تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: در شب چهارشنبه آخر سال، ۴ ایستگاه آتش نشانی یاسوج با ۶۰ نیروی عملیاتی برای مقابله با حوادث احتمالی در آماده باش بودند.

گیلان

گیلان رئیس علوم پزشکی گیلان از فوت یک جوان در لوشان در اثر انفجار مواد محترقه چهارشنبه‌سوری خبر داد و گفت: تاکنون ۲۲ تن دیگر در استان مصدوم شده‌اند.

محمدتقی آشوبی امشب، ۲۲ اسفندماه با اشاره به شمار سانحه دیدگان چهارشنبه سوری تا ساعت ۲۲ در استان گیلان، اظهار کرد: تاکنون یک نفر در لوشان شهرستان رودبار در اثر ساخت مواد محترقه فوت کرده و ۲۲ تن از گیلانیان نیز در حوادث چهارشنبه سوری امشب دچار سانحه شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر ۶ تن در بیمارستان‌های استان بستری هستند و دو تن در محل حادثه و ۱۴ تن در بیمارستان به صورت سرپایی مداوا شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اندام‌های آسیب‌دیده سانحه دیدگان چهارشنبه‌سوری تا این لحظه، گفت: چهارشنبه سوری گیلان تاکنون دو مورد آسیب به چشم، ۹ مورد سوختگی و ۱۱ مورد تروما در استان برجای گذاشته است.

آشوبی اضافه کرد: ۱۶ تن از آسیب‌دیدگان فعلی به غیر از فوتی لوشان، مرد و ۶ تن دیگر نیز زن هستند.

لرستان

لرستان رئیس اورژانس پیش بیمارستانی از ثبت ۲۳ مصدوم در شب چهارشنبه سوری در لرستان خبر داد.

محسن آدینه‌وند اظهار کرد: براساس پایش انجام شده از ساعت ۱۷ امروز تا ۲۳:۳۰، ۲۲ اسفندماه، پایش مصدومین چهارشنبه سوری در استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این بازه زمانی ۲۳ نفر دچار حادثه شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان تصریح‌کرد: در خرم‌آباد ۶ مورد، دورود ۷ مورد، ازنا ۳ مورد، الیگودرز ۶ مورد و در معمولان یک مورد مصدومیت گزارش شده است.

وی گفت: در بروجرد نیز بر اثر انفجار یک واحد مسکونی بر اثر استفاده از مواد محترقه نیز سه نفر مصدوم و یک مورد فوتی گزارش شده است.

استان مرکزی

مرکزی رییس اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی گفت: تا ساعت ۲۴ امشب، تعداد کل مصدومان چهارشنبه آخر سال استان ۸۲ نفر هستند.

بهروز ایران نژاد با بیان اینکه تعداد مصدومان از ناحیه چشم به ۲۴ نفر رسیده است افزود: سه مورد از این تعداد، منجر به تخلیه چشم شده است.

وی گفت: از کل مصدومان امشب، ۶۴ نفر مرد و ۱۸ نفر زن هستند.

به گفته وی، تاکنون یک مورد قطع عضو اتفاق افتاده و خوشبختانه امشب مورد فوتی نداشتیم.

مازندران

مازندران رئیس اورژانس مازندران از ۱۲ مصدوم در چهارشنبه سوری امسال تا این زمان خبر داد و گفت: آمار تکمیلی مصدومان چهارشنبه سوری ۲۲ اسفند، صبح فردا اعلام می‌شود.

یحیی صالح‌طبری اظهار کرد: مصدومان چهارشنبه سوری امسال۱۰ مرد و ۲ خانم بوده‌اند.

رئیس اورژانس مازندران تصریح کرد: سن مصدومین زیر۲۵ سال گزارش شده است.

صالح‌طبری ادامه داد: این تعداد مصدوم از کل استان بودند و آمارها در حال بررسی است‌.

وی افزود: نیروهای اورژانس و اکیپ‌ها در حالت اماده باش بسر می‌برند.

همدان

همدان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: تا این لحظه آمار مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری در سطح استان به ۱۱۴ نفر رسیده است.

محمدرضا شکوهی اظهار کرد: تعداد مصدومان در همدان ۷۴ نفر، ملایر ۱۱ نفر، تویسرکان چهار نفر، بهار یک نفر، کبودراهنگ دو نفر، رزن دو نفر، نهاوند پنج نفر و فامنین دو نفر بوده است.

وی با بیان اینکه دو نفر از پرسنل ناجا و دو نفر بسیجی در حین خدمت دچار مصدومیت سطحی از نوع سوختگی شده‌اند، تصریح کرد: دو دستگاه آمبولانس اورژانس نیز در حین خدمت دچار آسیب شده است.

شکوهی ادامه داد: متأسفانه دو مورد تخلیه چشم به علت شدت جراحت از ناحیه صورت، صورت گرفته است به طوریکه نفر دوم به علت وضع وخیمی به بیمارستان فارابی تهران اعزام شد و دو نفر هم دچار قطع عضو شدند.

وی اضافه کرد: ۳۸ مورد از مصدومیت‌ها مربوط به آسیب به چشم و مابقی موارد مربوط به سوختگی، بریدگی دست، آسیب به صورت، پاها، اندام‌ها و شکم بوده است.

شکوهی میانگین سنی ۸۰ درصد مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری در سطح استان را ۱۲ تا ۲۰ سال دانست و خاطرنشان کرد: کمترین سن مصدومان مربوط به سه کودک سه ساله و چهار کودک چهار ساله است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه اسدآباد دانشکده علوم پزشکی مستقل دارد، آمار مصدومانش با همدان محاسبه نمی‌شود اما براساس اطلاعات دریافتی تاکنون ۱۳ نفر در این شهرستان مصدوم شده‌اند که ۱۲ نفر مرد و یک نفر زن هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان اعلام کرد: در مجموع ۱۰۴ نفر از مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری در سطح استان همدان مرد و ۱۰ نفر زن بوده است.


تعداد کشته ها و مصدومان شب چهارشنبه سوری در هر استان چقدر بود!؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان