خبر مهم واشنگتن درباره آتش بس در غزه/ توافق نزدیک شد؟


خبر مهم واشنگتن درباره آتش بس در غزه/ توافق نزدیک شد؟

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا گفت که کشورش برای رسیدن به آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه در اظهاراتی گفت که اوضاع انسانی در نوار غزه فاجعه‌بار است.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به آتش‌بس فوری و پایدار به مدت ۶ هفته به عنوان بخشی از توافق تبادل‌اسرا تلاش می‌کنیم.

به نقل از الجزیره، وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: برای تحقق راه‌حل دو دولتی و برخورداری فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها از حقوق مساوی آزادی و امنیت تلاش می‌کنیم.

در این راستا، باربرا لیو، معاون وزیر خارجه آمریکا نیز در گفت‌گو با الجزیره تاکید کرد: مذاکرات ادامه دارد و متوقف نشده است. ما به مذاکرات پایبند هستیم و با قطری‌ها، مصری‌ها و اسرائیلی‌ها در این زمینه همکاری داریم.

خبر مرتبط
اذعان بلینکن به لزوم کمک رسانی به غزه از گذرگاه‌های زمینی

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا روز جمعه تاکید کرد که بهبود شرایط در گذرگاه‌های زمینی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه حیاتی است.

وی افزود: امیدواریم حماس به سمت توافق قریب‌الوقوع پیش برود. رسیدن به آتش‌بس که طی آن اسرا به خانواده‌هایشان برگردند و درگیری ها متوقف شود امری ضروری است.

طی روزهای اخیر شبکه الجزیره گزارش داد: مذاکرات آتش‌بس در قاهره بدون دستیابی به توافق پایان یافته است.

خبر مرتبط
دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور برزیل زیر سایه تنش دیپلماتیک این کشور با اسرائیل

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) در بحبوحه بحران دیپلماتیک بین برزیل و اسرائیل بر سر جنگ غزه، با رئیس‌جمهوری برزیل دیدار و گفت وگو کرد.

این شبکه قطری به نقل از منابع خود گزارش داد: اسرائیل درخواست حماس برای آتش بس پایدار، خروج ارتش آن از نوار غزه و بازگشت بی قید و شرط آوارگان را رد کرده است.

همچنین سامی ابوزهری، از مقامات ارشد حماس به خبرگزاری رویترز گفت که اسرائیل بر رد عناصر توافقی که منجر به توقف درگیری‌ها، تضمین ورود کمک‌ها و تسهیل بازگشت آوارگان داخلی به خانه‌هایشان می‌شود، اصرار دارد. اسرائیل تمامی تلاش‌های میانجی‌ها برای دستیابی به توافق را خنثی می‌کند.

ابوزهری افزود: امکان ندارد توافقی را بپذیریم که آتش‌بس دائمی و خروج نیروهای اشغالگر از غزه و بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود را تضمین نکند. ما هیچ فرصت واقعی جهت ایجاد امنیت و آسایش برای مردم فلسطین و تحقق مطالبات آنها را از دست نمی‌دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان