رایزنی السیسی و بشار اسد همزمان با آغاز ماه رمضان


رایزنی السیسی و بشار اسد همزمان با آغاز ماه رمضان

اقتصادنیوز: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به مناسبت ماه مبارک رمضان چندین تماس تلفنی داشت که اولین تماس با بشار اسد رئیس جمهور سوریه بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد فهمی، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که روسای جمهور مصر و سوریه به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان در تماسی به هم تبریک گفتند و رئیس جمهور مصر برای مردم سوریه آرزوی خیر، امنیت و ثبات کرد. مردم، و خداوند متعال ملت‌های عربی و اسلامی را از همه آسیب‌ها حفظ خواهد کرد و رئیس جمهور نیز به نوبه خود ادای احترام کرد.

سال گذشته میلادی وزیر خارجه سوریه پس از ۱۲ سال، به مصر سفر کرد و با همتای مصری خود درباره برقراری مجدد روابط دوجانبه گفتگو کند. وزیر امور خارجه مصر ۲۷ فوریه سال ۲۰۲۳ از دمشق بازدید کرد و پیام عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر را به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه ابلاغ کرد.

خبر مرتبط
تلاش السیسی برای بقا به هر قیمتی/ پشت پرده سرمایه گذاری کشورهای خلیج فارس در قاهره

به گزارش اقتصادنیوز: براساس مفاد اعلامیه غافلگیرکننده در این ماه، مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر، از بزرگترین قراردادهای سرمایه گذاری مستقیم خارجی در تاریخ کشورش رونمایی کرد: پروژه ای 35 میلیارد دلاری برای توسعه شبه جزیره راس الحکمه در غرب اسکندریه.مدبولی گفت که این پروژه در نهایت می تواند 150 میلیارد دلار سرمایه گذاری ایجاد کند و دولت مصر 35 درصد از سهام را حفظ خواهد کرد. چارچوب زمانی برای بازده مورد انتظار مشخص نشده است.

السیسی و عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر، به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان بهترین تبریکات خود را ابراز کردند و از خداوند متعال خواستار قبول اعمال نیک و سخاوت خود برای ملت‌های برادر مصر و الجزایر و بقیه اعراب و ملل اسلامی شدند.

خبر مرتبط
السیسی به بایدن هشدار داد/ جزئیات رایزنی مصر و آمریکا درباره جنگ غزه

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور مصر به همتای آمریکایی خود تلفنی درباره ادامه تشدید تنش نظامی در غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان هشدار داد.

السیسی در تماس تلفنی با سپهبد عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان، به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان تبریک گفت و از خداوند متعال خواستار قبولی اعمال نیک و تداوم پیوند‌ها شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوریه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق