استولتنبرگ به ماکرون توصیه کرد در مورد مسائل مهم با ناتو مشورت کند


استولتنبرگ به ماکرون توصیه کرد در مورد مسائل مهم با ناتو مشورت کند

دبیرکل ناتو در مصاحبه با رویترز گفت: "ناتو قصد اعزام نیرو به اوکراین را ندارد و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه باید در مورد چنین موضوعاتی با اعضای ائتلاف مشورت کند."

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ گفت: ناتو هیچ برنامه ای برای اعزام نیرو به اوکراین ندارد و ناتو یا متحدانش طرف درگیری نیستند. فکر می کنم برای ما مهم است که در مورد این موضوعات مهم مشورت کنیم و به یک رویکرد مشترک برسیم، زیرا آنها برای همه ما مهم هستند."
دبیرکل ناتو خاطرنشان کرد که حتی اگر کشورهای عضو ناتو در مورد چنین اقدامی تصمیم بگیرند، بر کل اتحاد تأثیر خواهد گذاشت. استولتنبرگ همچنین با ابراز مخالفت با اظهارات پاپ در مورد "پرچم سفید" برای کی یف، گفت که به نظر وی برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز از طریق مذاکرات، همچنان کمک نظامی به اوکراین ضروری است.
روز شنبه 9 مارس، شبکه تلویزیونی سوئیسی RSI بخش هایی از مصاحبه آتی با پاپ فرانسیس را منتشر کرد. وی از جمله گفت که در درگیری در اوکراین، طرف بازنده باید شجاعت بالا بردن پرچم سفید و مذاکره را پیدا کند. این سخنان به عنوان فراخوانی برای تسلیم شدن کی یف تلقی شد. ماتئو برونی، رئیس سرویس مطبوعاتی واتیکان، توضیح داد که پاپ با صحبت از "شجاعت برای برافراشتن پرچم سفید و مذاکره" به معنای مسیر توقف خصومت ها و دیپلماسی است.
در پایان فوریه، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که پاریس برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ، هر کاری را انجام خواهد داد. به گفته وی، رهبران کشورهای غربی در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین گفت و گو کرده اند، اما هنوز توافقی حاصل نشده است.
بعدها، این سیاستمدار که به دلیل این اظهارات مورد انتقاد شدید قرار گرفت، خاطرنشان کرد که به همه سخنان گفته شده دقت کرده است. او همچنین تاکید کرد که پاریس "هیچ محدودیت یا خط قرمزی" در مورد کمک به کی یف ندارد.
در همان زمان مقامات بسیاری از کشورهای اروپایی اعلام کردند که صحبتی در مورد انتقال نیروهای نظامی به اوکراین وجود ندارد. به ویژه، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان و بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان تاکید کردند که آلمان نیروهای خود را به اوکراین اعزام نخواهد کرد. علاوه بر این، رئیس دولت آلمان تصریح کرد که کشورهای ناتو در مجموع قرار نیست این کار را انجام دهند.
کرملین در توضیح سخنان رئیس جمهور فرانسه گفت که چنین تحولی ناگزیر به درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و ناتو منجر می شود. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، موضوع بحث در مورد امکان اعزام "برخی نیروهای نظامی به اوکراین" را عنصر مهم جدیدی خواند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک