152 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در بهمن


152 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در بهمن

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از صادرات گوشت مرغ خبر داد و گفت: در بهمن ماه سال جاری ۱۵۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشتیم که این میزان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه بوده است.

152 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در بهمن

به گزارش راهبرد معاصر؛ ؛«مسعود امرالهی» در خصوص وظیفه وزارت جهاد کشاورزی برای نظارت بازار محصولات کشاورزی اظهار داشت: در دولت سیزدهم اجرای قانون انتزاع که یکی از ارکان اصلی آن وزارت جهاد کشاورزی بود به این وزارتخانه تکلیف شد و نظارت بر بازار هم یکی از این وظایف بود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: از اول دی ماه سال ۱۴۰۰ که دفتر بازرسی و نظارت در وزارت جهاد کشاورزی تاسیس شد، این دفتر تاکنون نقش تاثیرگذاری داشته است.

امرالهی تصریح کرد: از ابتدای دی ماه ۱۴۰۰ تا ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲، حدود یک میلیون و ۷۷۰ هزار بازرسی توسط دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور انجام شده که از این میزان ۱۹۵ هزار تخلف ثبت شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال جدید این آمار و ارقام کاهش یابد تا شاهد بازار آرام‌تری باشیم.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به طرح تخصصی نظارت و بازرسی در هیات دولت گفت: حوزه جهاد کشاورزی مسوول تامین بازار از میوه شب عید تا خرمای ماه رمضان، شکر، برنج و است؛ بنابراین مصوب شد بازرسی بر تامین کالاهای اساسی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و بازرسی بر بازار و توزیع بر عهده سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باشد.

وی افزود: از ابتدای اسفند بخشنامه‌ای را مبنی بر نظارت بر بازار و تامین به سراسر کشور ابلاغ کرده‌ایم و حدود ۱۵ هزار بازرسی از ابتدای اسفند انجام شده است که در منشأ تامین و مراکز تولیدی انجام و حدود ۱۳۰۰ پرونده تخلف در این ایام ثبت شده است.

امرالهی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر بنا بر دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تشدید نظارت برای تامین مایحتاج عمومی مردم در ماه رمضان مانند شکر، خرما، حبوبات و اقلام دیگر، اقدامات لازم انجام شده تا بازار ماه رمضان در آرامش کامل باشد که به این منظور در مراکز عمده هم ورود پیدا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در میادین میوه و تره‌بار بازرسان ما از ساعت ۱۸ تا فردا حضور دارند تا تخلفی در تامین میوه انجام نشود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: ما از زمان اجرای قانون انتزاع برای رفاه حال مردم و عدم تداخل سامانه‌ها، از سامانه ۱۲۴ برای ثبت شکایت و تخلف‌ها در حوزه محصولات کشاورزی در عرصه عمده و خرده‌فروشی استفاده کردیم که ۹۰ درصد از بازرسی‌ها از ثبت تخلفات توسط مردم پیگیری و اجرایی شد.

وی افزود: ما به حمایت مردم به دولت اعتقاد داریم، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد صنفی در کشور مشغول فعالیت هستند که از این میزان بیش از ۸ هزار اتحادیه و تشکل به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

امرالهی با بیان این که وزیر جهاد کشاورزی اعتقاد بالایی به تشکل‌ها دارد، گفت: در بهمن ماه ۱۵۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشتیم که این میزان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه بود و با این جوجه‌ریزی تامین مرغ بازار را در این ایام خواهیم داشت و ضمن تامین بازار داخلی و ذخایر راهبُردی، صادرکننده گوشت مرغ در خاورمیانه خواهیم بود./ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان