وزیر خارجه اردن: بازی با مقدسات، بازی با آتش است


وزیر خارجه اردن: بازی با مقدسات، بازی با آتش است

وزیر خارجه اردن تاکید کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از پنج ماه پیش ناقض تمامی ارزش‌های انسانی است.

وزیر خارجه اردن: بازی با مقدسات، بازی با آتش است

به گزارش راهبرد معاصر؛ ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در جریان کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از پنج ماه پیش با تمامی ارزش‌های انسانی منافات دارد و جهان از توقف آن عاجز است.

براساس گزارش روسیا الیوم، الصفدی تصریح کرد که اعمال محدودیت برای ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی اوضاع را به سمت انفجار سوق می‌دهد.

وی در ادامه افزود کودکان در غزه روزانه به دلیل کمبود غذا جان خود را از دست می‌دهند.

وزیر خارجه اردن اظهار کرد، ماه رمضان ماه رحمت، سلامت و آرامش است، اما متاسفانه در غزه که ۲.۳ میلیون تن زندگی می‌کنند همچنان در معرض درد و رنج و تجاوزات شنیع رژیم صهیونیستی قرار دارند.

الصفدی همچنین ادامه داد: فلسطینیان در نوار غزه از گرسنگی رنج می‌برند، کودکان به‌دلیل کمبود غذا جان خود را از دست می‌دهند، آن‌ها از منازل خود خارج شدند تا در پناهگاه‌ها زندگی کنند آن هم بدون خدمات اولیه یا حتی رفع نیاز‌های اولیه زندگی.

وی گفت آنچه در غزه رخ می‌دهد پیامد‌های چشمگیری بر زندگی تمامی ساکنان غزه می‌گذارد ماه رمضان فرا رسید و رژیم صهیونیستی همچنان درحال بمباران غزه است زنان چیزی برای سیر کردن فرزندان خود ندارند و مردم جان خود را از دست می‌دهند و جایی برای دفن آن‌ها پیدا نمی‌شود.

الصفدی همچنین عنوان کرد، اوضاع در کرانه باختری بسیار سخت است. اقدامات یک‌جانبه رژیم صهیونیستی هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی است و اعمال محدودیت‌ها برای انجام عبادات به برقراری صلح و دستیابی به راهکار تشکیل دو دولتی کمکی نمی‌کند.

وزیر خارجه اردن از رژیم صهیونیستی خواست تا چنین محدودیت‌هایی را لغو و به آزادی عبادت احترام بگذارد و به نمازگزاران اجازه دهد در ماه مضان وظایف دینی خود را به جا آورند. بازی با مقدسات، بازی با آتش محسوب می‌شود.

الصفدی ادامه داد: اردن تحت رهبری عبدالله دوم مسئولیت اماکن مقدس اسلامی و مسیحی را برعهده دارد و تمام تلاش خود را برای حفاظت و احترام به اماکن مقدس اسلامی و مسیحی انجام می‌دهد.

وی در پایان گفت این وضعیت پر از چالش، سختی و تراژدی است و صدای شما صدایی مملو از منطق و عدالت بود. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


محدوده آغوش