پوتین با 82 درصد آرا پیروز انتخابات آتی است


پوتین با 82 درصد آرا پیروز انتخابات آتی است

مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه (VCIOM) اعلام کرد: نتایج نظرسنجی این مرکز نشان می‌دهد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری با ۸۲ درصد آرا پیروز خواهد شد و نرخ مشارکت انتخاباتی روس‌ها، ۷۱ درصد خواهد بود.

این مرکز افکارسنجی روز دوشنبه افزود: پیش‌بینی می‌شود در این انتخابات ، نیکولای خاریتونوف نامزد حزب کمونیست فدراسیون روسیه و ولادیسلاو داوانکوف نامزد حزب مردم جدید، هر یک، ۶ درصد آرا را به دست آورند و در جایگاه دوم و سوم قرار گیرند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، پیش‌بینی می‌شود که لئونید اسلوتسکی رهبر و نامزد حزب لیبرال دموکراسی روسیه نیز پنج درصد آرای مردم این کشور را به خود اختصاص خواهد داد.

بنا بر نظرسنجی دیگری که بنیاد افکار عمومی روسیه (POF) روزهای ۴ تا ۶ مارس بین یک هزار و ۵۰۰ پاسخ دهنده انجام داد، پوتین توانست ۸۰ درصد از کل آرا را به دست آورد. خاریتونوف با ۵.۷ درصد، اسلوتسکی با ۵.۶ درصد و داوانکوف با ۴.۶ درصد آرا در رده‌های بعدی قرار گرفتند. این مرکز افکارسنجی، میزان مشارکت مردم روسیه در انتخابات را ۶۹.۸ درصد پیش‌بینی کرد.

بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری روسیه، انتشار نتایج نظرسنجی در مورد این انتخابات، از پنج روز قبل از آخرین روز رای گیری و نیز در خود روز انتخابات ممنوع است.

شورای فدراسیون یا مجلس علیای پارلمان روسیه، ابتدا ۱۷ مارس ۲۰۲۴ (۲۷ اسفند ۱۴۰۲) را به عنوان تاریخ انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرد. کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه بعدا اعلام کرد که رای گیری طی سه روز، از ۱۵ تا ۱۷ مارس (۲۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد و، این دوره،‌ نخستین انتخابات سه روزه ریاست جمهوری روسیه خواهد بود.

رأی گیری پیش از موعد انتخابات ریاست جمهوری روسیه پیش از این ۲۵ فوریه ۲۰۲۴ (ششم اسفندماه ۱۴۰۲) در ۱۵ منطقه این کشور آغاز شده است.

پوتین با 82 درصد آرا پیروز انتخابات آتی است

ساکنان مناطق صعب العبور و دوردست و همچنین ملوانان کشتی‌هایی که آمدن آنها به شعب رأی گیری در روزهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری روسیه دشوار است، می توانند زودتر از سایر مناطق این کشور رأی خود را به صندوق بیاندازند.

علاوه بر این، انتخابات برای ساکنان مراکز مسکونی استان زاپروژیا که در خط مقدم در منطقه عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین قرار دارند نیز آغاز شده است.

در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه، امکان رأی‌گیری آنلاین نیز پیش بینی شده است. به نوشته روزنامه ایزوستیا، بنا بر اعلام نیکولای بالویف، معاون کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، بیش از سه میلیون و ۷۵۰ هزار نفر از شهروندان روس در این کشور تا ششم مارس ۲۰۲۴ (۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲) درخواست خود برای رأی دادن آنلاین را ثبت کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !