رایزنی وزرای خارجه امارات و کانادا درباره تحولات غزه


رایزنی وزرای خارجه امارات و کانادا درباره تحولات غزه

اقتصادنیوز: وزرای خارجه امارات متحده عربی و کانادا با هم دیدار و درباره آخرین تحولات غزه رایزنی کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات متحده عربی در دبی با ملانی جولی وزیر خارجه کانادا دیدار و گفت وگو کرد.

خبر مرتبط
کمک‌های مالی کانادا به آنروا ازسرگرفته می‌شود

اقتصادنیوز: یک مقام دولت کانادا از روند تامین مالی آنروا توسط کشورش خبر داد.

بر اساس این گزارش، دو طرف درباره تحولات در خاورمیانه، نوار غزه و پیامدهای بحران انسانی در این باریکه با یکدیگر رایزنی کردند.

وزیر خارجه امارات در دیدار با همتای کانادایی خود بر اهمیت تقویت تلاش‌های جامعه بین المللی برای دستیابی به آتش بس پایدار در نوار غزه تاکید کرد.

خبر مرتبط
وزیر خارجه کانادا: وضعیت غزه کابوس است

وزیر امور خارجه کانادا در سخنانی با انتقاد از ادامه جنگ غزه، وضعیت این باریکه را فاجعه بار توصیف کرد.

بن زاید همچنین بر اولویت فوری تقویت ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین، حمایت از همه غیرنظامیان و پایان دادن به افراط گرایی، تنش و خشونت در منطقه تاکید کرد.

وزیر خارجه امارات در دیدار با همتای کانادایی خود روابط دوجانبه میان دو کشور و راه‌های تقویت آن را در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار داد.

وزیر خارجه کانادا به تازگی به منطقه خلیج فارس سفر کرده و تاکنون از عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی دیدن کرده است تا درباره تحولات منطقه به ویژه نوار غزه گفت وگو کند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه