چرا استارتاپ های گردشگری با تنوع مجوزها درگیرند؟


چرا استارتاپ های گردشگری با تنوع مجوزها درگیرند؟

پنل بررسی چالش ها و مشکلات اکوسیستم گردشگری کشور برگزار شد و کارشناسان در این پنل از تعدد مجوزها در حوزه گردشگری انتقاد کردند.

پنل بررسی چالش ها و مشکلات اکوسیستم گردشگری کشور برگزار شد و کارشناسان در این پنل از تعدد مجوزها در حوزه گردشگری انتقاد کردند.

به گزارش «دنیای سفر»، رویداد سرمایه گذاری بر کسب و کارهای بذری و پیش بذری حوزه گردشگری در مجموعه سلام صد استارتاپ برگزار شد.

در بخشی از این رویداد فناورانه، پنل بررسی چالش ها و مشکلات اکوسیستم گردشگری کشور با حضور کارشناسان این حوزه برگزار شد.

حسین اسلامی یکی از کارشناسان حوزه گردشگری اظهار کرد: امروز استارتاپ ها تحول بزرگی ایجاد کردند به عنوان مثال 10 سال پیش برای دریافت یک بلیط دردسرهای زیاد داشتیم اما امروز این مشکل حل شده است یا در بحث اقامت ها استارتاپ ها تحول زیادی ایجاد کردند.

اسلامی تصریح کرد: در گذشته سفر به شهرهای مشهد و شمال مطرح بود اما امروز اینطور نیست. در موضوع گردشگری خارجی نیز بحث های رگولاتوری و اقتصادی بایستی خارج از چارچوب های استارتاپی به آن رسیدگی شود.

وحید شمشیران تأکید کرد: ما در حوزه گردشگری با معضل آمار مواجه هستیم تا با استفاده از داده ها و آمار بتوانیم بر روی آنها تحلیل کنیم. تنوع قوانین، محدودیت ها، زیرساخت های این حوزه از جمله مشکلات حوزه گردشگری است. گردشگری پایدار و محیط زیست از دیگر معضل هوایی بود که شمشیریان به آن اشاره کرد.

میرجوادی از دیگر کارشناسان حاضر در این پنل گفت: تکمیل زنجیره محصولات بسیار مهم است و صرفاً بلیط مطرح نیست بلکه مسائل زیادی از جمله ویزا و دیتا آنالیز و ... از جمله مسئله های مهم ما است و باید به آنها توجه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید کل اکوسیستم از صرافی و بیمه و خدمات فروش بلیط به درستی به یکدیگر متصل شوند و ارزش افزوده زیادی را ایجاد کنند.

میرجوادی گفت: استارتاپ های حوزه گردشگری به تعداد انگشتان دو دست نیست و مابقی نیز هم مسیر را طی می کنند. امروز فروش بلیط های مسافرتی بیشترین سود را دارند و به همین خاطر می گوییم که زنجیره محصولات و خدمات شکل نگرفته است.

مرتضی دانش از دیگر شرکت کنندگان حاضر در پنل گفت: اکوسیستم گردشگری در ایران هنوز جای کار زیادی دارد. OTA در 10 سال گذشته جای خود را باز کرده است.

وی گفت: فعالان حوزه گردشگری هیچگاه در کنار یکدیگر نبوده اند بلکه روبه روی یکدیگر ایستاده اند. بایستی مراکز نوآوری در حوزه گردشگری شکل بگیرد و اینکار نیز بایستی به دست استارتاپ ها باشد.

دانش تأکید کرد: در موضوع رگولاتوری، استارتاپ های حوزه گردشگری از وزارتخانه های زیادی از جمله وزارت راه، گردشگری، وزارت ارشاد، ICT، وزارت بهداشت و ... مجوز بگیرد. امروز علی بابا از 67 جای مختلف مجوز دریافت کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق