کدام محصول آنتی ویروس کسپرسکی برای سیستم من مناسب تر است؟


کدام محصول آنتی ویروس کسپرسکی برای سیستم من مناسب تر است؟

امکانات و قابلیت‌های نسخه‌های مختلف کسپرسکی لزوما مثل یکدیگر نیست. فاکتور تعیین‌کننده برای انتخاب آنتی ویروس مناسب، به سیستم و نوع استفاده شما برمی‌گردد. البته در نظر داشته باشید که بسیاری از ویژگی‌های آنتی ویروس کسپرسکی مانند سطح امنیت آن در نسخه‌های متفاوت یکسان هستند.

کسپرسکی در کنار محصولات آنتی ویروس شرکت ESET، از جمله پرکاربردترین برنامه‌های امنیتی در فضای مجازی است. شرکت سازنده محصولات Kaspersky در سال ۱۹۹۷ متولد شد و از آن زمان تاکنون انواع و اقسام محصولات امنیتی را روانه بازار کرده است. نرم افزار‌های ضد ویروس کسپرسکی با ویژگی‌های کاربردی و با نصب آسانی که دارند، طیف وسیعی از محصولات را برای کاربران خانگی و شرکت‌های تجاری ارائه می‌دهند.

هر یک از محصولات و نسخه‌های آنتی ویروس کسپرسکی با هدف خاصی طراحی شده و توانایی‌های مخصوص به خود را دارد. شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که از بین محصولات متنوع این برند، کدام یک برای کامپیوترتان مناسب‌تر است و می‌تواند فضای امن‌تری را به‌وجود آورد.

کدام محصول آنتی ویروس کسپرسکی برای سیستم من مناسب تر است؟

معرفی انواع آنتی ویروس‌های کسپرسکی خانگی

انواع آنتی ویروس‌های معرفی شده کسپرسکی برای مصرف‌کننده خانگی به شرح زیرند:

کسپرسکی سکیورتی کلود (Kaspersky Security Cloud)

به طور کلی پیشنهاد ما این است که اگر اطلاعات بسیار مهمی روی سیستم خود دارید (مثلا اطلاعات مالی یا کار‌های پژوهشی)، لایسنس اورجینال کسپرسکی سکیوریتی کلود را خریداری نمایید. البته قیمت کسپرسکی اورجینال سکیوریتی کلود نسبت به دیگر نمونه‌ها بالاتر است، اما مطمئنا برای کسانی که حفاظت از اطلاعات برایشان مهم است، ارزشش را هم دارد.

کسپرسکی توتال سکیوریتی (Kaspersky Total Security)

بعد از سکیوریتی کلود، از لحاظ امکانات و قابلیت‌ها این نسخه قرار می‌گیرد. کسپرسکی توتال سکیوریتی ویژگی‌هایی مثل مدیریت پسورد (Password Manager)، رمزگذاری (Encryption)، پرداخت اینترنتی امن، حفاظت از کودکان، مسدود کردن تبلیغات، مسدود کردن جمع آوری دیتا را دارد. فایروال در این نسخه هم فعال است. این نسخه نیز مولتی دیوایس است و در عین حال قیمت کمتری نسبت به سکیوریتی کلود دارد.

کسپرسکی اینترنت سکیوریتی (Kaspersky Internet Security)

این نسخه برای کسانی که در اینترنت فعالیت روزمره دارند، سطح امنیتی خوبی فراهم می‌کند، اما در مقایسه با دو نرم‌افزار بالا امکانات کمتری دارد. اینترنت سکیوریتی هم قابلیت‌های متعددی مثل پرداخت اینترنتی امن، حفاظت از کودکان (نسخه رایگان)، فایروال، تنظیم حقوق دسترسی نرم افزار‌ها به دیتا، مسدود کردن تبلیغات، و مسدود کردن جمع آوری دیتا را دارد.

کسپرسکی اندروید سکیوریتی (Kaspersky Internet Security for Android)

این نرم‌افزار مخصوص موبایل است و از اطلاعات موجود روی گوشی محافظت می‌کند. البته فعلا فقط مخصوص گوشی‌های اندرویدی است. این نرم‌افزار قابلیت‌های مهمی مثل ضد سرقت، قفل برنامه‌ها و مسدود کردن تماس‌های ناخواسته و توقف جاسوس افزار‌ها را دارد. بدین ترتیب با نصب این نرم‌افزار، تا حد زیادی اطلاعات موجود رد گوشی خود را - که می‌توانند بسیار مهم باشند – ایمن می‌کنید.

کسپرسکی آنتی ویروس

این ساده‌ترین مدل کسپرسکی است و ابتدایی‌ترین سطح امنیت را ارائه می‌هد. این برنامه در واقع آنتی ویروس وب است که در عین حال می‌تواند اسکن فایل‌ها و پوشه‌ها و کار مقابله با ویروس‌ها، باج افزارها، جاسوس افزار‌ها را هم برعهده گیرد.

برای کسانی که فعالیت کمی در اینترنت دارند، خرید این نسخه با توجه به قیمت پایینی هم که دارد، گزینه مناسبی است. ضمن این‌که کسپرسکی آنتی ویروس مولتی دیوایس نیست و فقط روی سیستم عامل ویندوز نصب می‌شود.

کدام محصول آنتی ویروس کسپرسکی برای سیستم من مناسب تر است؟

مقایسه نسخه‌های مختلف آنتی ویروس کسپرسکی در یک نگاه

برای این‌که بتوانید با دید بهتری انواع محصولات Kaspersky را مقایسه کنید، جدول زیر را تهیه کرده‌ایم:

:

قابلیت کسپرسکی آنتی ویروس کسپرسکی اینترنت سکیوریتی کسپرسکی توتال سکیوریتی کسپرسکی سکیوریتی کلود
امنیت
کارایی
رابط کاربری ساده
دستگاه‌های مختلف
حفاظت از حریم شخصی
پرداخت آنلاین امن
محافظت از کودکان
مدیریت پسورد
بکاپ‌گیری
اسکن هارددیسک
مدیریت دستگاه‌های متصل در شبکه
محافظت از فایل‌ها
بررسی امنیت حساب کاربری

در مورد آنتی ویروس‌های کسپرسکی سازمانی

قبلا در وبلاگ بنیان سافت به طور مفصل به آنتی ویروس‌های سازمانی کسپرسکی پرداخته‌ایم. بد نیست در اینجا هم اشاره‌ای به نرم‌افزار‌های سازمانی کسپرسکی داشته باشیم که برای شرکت‌های کوچک تا بزرگ کارایی دارند:

Kaspersky small office Security

کسپرسکی اسمال آفیس گزینه‌ای عالی برای ادارات و سازمان‌های کوچک است.

Kaspersky Endpoint Security for Business-Select

این نسخه سطح حفاظتی متوسط دارد و برای سازمان‌های با سایز متوسط نیز مناسب است.

Kaspersky Endpoint Security for Business-Advanced

سطح حفاظتی این نسخه خوب است و علاوه بر ادارات متوسط، به درد سازمان‌های بزرگ‌تر هم می‌خورد.

Kaspersky Total Security for Business

این نسخه سطحی حفاظتی عالی دارد و بهترین گزینه برای ادارات متوسط، و البته گزینه‌ای مناسب برای سازمان‌های بزرگ است.

Kaspersky Security for Storage

مانند نسخه بالا، این محصول هم سطح حفاظتی عالی دارد و برای انواع سازمان‌ها مناسب است. فراموش نکنید که این محصول برای محافظت از داده‌های ذخیره شده در سرور‌های متصل به شبکه (NAS) و سرور‌های فایل طراحی شده است.

Kaspersky Unified Monitoring and Analysis

این نرم‌افزار سیستم جامع مدیریت اطلاعات و رویداد‌های امنیتی (SIEM) است و با سطح حفاظتی عالی، برای سازمان‌های متوسط و بزرگ است گزینه بسیار خوبی است.

Kaspersky Industrial Cybersecurity

این محصول با دارا بودن قابلیت‌های پیشرفته، به درد نهاد‌هایی می‌خورد که زیرساخت‌های حیاتی را اداره می‌کنند؛ جا‌هایی مثل سازمان‌های دولتی، نیروگاه‌ها، شرکت‌های آب و فاضلاب و گاز.

Kaspersky Anti Targeted Attack

این نرم‌افزار سطح محافظتی عالی دارد و امنیت مناسبی را برای سیستم در برابر حملات هدفمند و پیچیده فراهم می‌کند.

Kaspersky Security for Mail Server

این نسخه برای حفاظت از ایمیل‌ها در برابر بدافزار‌ها و حملات فیشینگ است و به درد سازمان‌های کوچک تا بزرگ می‌خورد.

Kaspersky Hybrid Cloud Security

این نرم‌افزار با ارائه ابزار‌ها و قابلیت‌های پیشرفته، به شما کمک می‌کند تا از داده‌ها، برنامه‌ها و workloads خود در ابر عمومی، خصوصی و on-premises محافظت کنید.

سخن پایانی

مشاهده کردید که امکانات و قابلیت‌های نسخه‌های مختلف کسپرسکی لزوما مثل یکدیگر نیست. فاکتور تعیین‌کننده برای انتخاب آنتی ویروس مناسب، به سیستم و نوع استفاده شما برمی‌گردد. البته در نظر داشته باشید که بسیاری از ویژگی‌های آنتی ویروس کسپرسکی مانند سطح امنیت آن در نسخه‌های متفاوت یکسان هستند.

آن چیزی که تفاوت‌ها را باعث می‌شود، قابلیت‌های بیشتر است. اگر به آن قابلیت‌ها نیاز داشتید (مثل حفاظت از کودکان یا بکاپ‌گیری)، باید نسخه‌های کامل‌تر مثل توتال سکیوریتی یا سکیوریتی کلود را خریداری نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلیپ ترسناک مومو | چالش مومو | مومو ترسناک | فیلم ترسناک | مومو