زنگ هشدار به صدا درآمد/ جنگ تمام عیار بین حزب الله با تل آویو قوت گرفت


زنگ هشدار به صدا درآمد/ جنگ تمام عیار بین حزب الله با تل آویو قوت گرفت

اقتصادنیوز : با توقف تحرکات میانجی گرایانه عاموس هوکشتاین فرستاده ویژه آمریکا ، خطر جنگ تمام عیار میان حزب الله و تل آویو هر لحظه بیشتر می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، منابع صهیونیست اعلام کردند که عاموس هوکشتاین فرستاده آمریکا تحرکات خود برای میانجی گری میان رژیم صهیونیستی و لبنان را متوقف کرده است.

رسانه صهیونیستی کان اعلام کرد که هوکشتاین تلاشهای خود برای میانجی میان تل آویو و لبنان را پس از بن بست مذاکرات مربوط به جنگ غزه متوقف کرده است.

خبر مرتبط
حمله حزب الله به چندین شهرک اسرائیل نشین

اقتصادنیوز : حزب‌الله لبنان عصر سه‌شنبه ساختمانی در شهرکی واقع در شمال اراضی اشغالی را با تسلیحات مناسب هدف قرار داد و تاکید کرد که آن را دقیقا هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، هوکشتاین، تلاشهای خود را از سرنخواهد گرفت مگر اینکه آتش بس در غزه برقرار شود.

منابع صهیونیست گزارش دادند که هوکشتاین پاسخی از حزب الله درباره توقف جنگ در جبهه شمالی دریافت نکرده است.

این درحالی است که روزنامه لبنانی الاخبار به نقل از مقامات غربی نوشت که هوکشتاین معتقد نیست که جنگ در امتداد مرز اراضی اشغالی فلسطین و لبنان می‌تواند قبل از دستیابی به توافق برای آتش‌بس در غزه متوقف شود.

این روزنامه همچنین گزارش داد که آمریکایی‌ها فکر می‌کنند حل و فصل دیپلماتیک میان بیروت و تل‌آویو باید شامل راه‌حلی برای اختلافات مرزی، به‌ویژه برای مزارع شبعا و استقرار ارتش لبنان در جنوب باشد.

مقاومت اسلامی لبنان از هفتم اکتبر که عملیات فلسطینی طوفان الاقصی آغاز شد، در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور و در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان، عملیات‌هایی را علیه پایگاه‌ها و تجمعات ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی انجام می‌دهد.

روز چهارشنبه یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به عاموس هوکشتاین، فرستاده ویژه آمریکا در منطقه مدعی شد که حملات ادامه‌دار حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های این رژیم در منطقه شمال، تل‌آویو را به تصمیم در مورد اقدام نظامی در لبنان نزدیک می‌کند!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیکاری 80 درصدی خبرنگاران زن در افغانستان