پیامک های جعلی همچنان قربانی می‌گیرد!


پیامک های جعلی همچنان قربانی می‌گیرد!

به گزارش رکنا، با وجود توصیه‌ها و هشدارهای پلیس فتا ، همچنان شاهد مالباختگانی هستیم که در نتیجه دریافت لینک‌های جعلی با عناوین سهام عدالت ، ابلاغیه قضایی ، اینترنت رایگان دولت و... در دام...

به گزارش رکنا، با وجود توصیه‌ها و هشدارهای پلیس فتا ، همچنان شاهد مالباختگانی هستیم که در نتیجه دریافت لینک‌های جعلی با عناوین سهام عدالت ، ابلاغیه قضایی ، اینترنت رایگان دولت و ... در دام مجرمان سایبری گرفتار شده‌اند.

این اطلاع‌رسانی از سوی پلیس در سطح ملی و استانی در قالب پیامک، کلیپ و ... به‌صورت گسترده از طریق رسانه‌های رسمی و غیررسمی انجام شده است، اما برخی از شهروندان باز هم فریب تبلیغات دروغین و اغواکننده را می‌خورند و به راحتی اطلاعات حساب بانکی خود را در درگاه‌های جعلی طراحی‌ شده، وارد می‌کنند که در نهایت منجر به خالی شدن حساب بانکی‌شان می‌شود.

بی‌توجهی به هشدارهای پلیس، باعث شده است، ارسال لینک‌های جعلی به شهروندان یکی از مهمترین شگرد‌های مجرمان سایبری باشد، بنابراین پلیس فتا باز هم به شهروندان توصیه کرد.

به هیچ وجه بر روی لینک‌هایی که با موضوعات گوناگون چه به صورت پیامکی جعلی و یا در شبکه‌های اجتماعی برای آنها ارسال می‌شود، کلیک نکرده و پیام را حذف کنید.

شهروندان باید بدانند که نهادهای حاکمیتی اخبار و اطلاع‌رسانی پیامکی خود را با سرشماره‌های تعریف‌شده‌ای انجام می‌دهند و با شماره شخصی اطلاع‌رسانی نمی‌کنند، همچنین هرگز برای مشاهده یک خبر یا ابلاغیه وجهی هرچند مبلغی اندک، از شهروندان دریافت نمی‌کنند.

این لینک‌ها می‌تواند منجر به آلوده‌سازی گوشی تلفن همراه فریب‌خوردگان، سوءاستفاده از اطلاعات شخصی یا برداشت غیرمجاز از حساب آنها شود که در همین راستا شهروندان باید در برابر چنین پیام‌هایی هوشمندانه رفتار کنند.

اگر به امنیت سایبری دوستان و آشنایان خود اهمیت می‌دهید، این موضوع را به اطلاع آن‌ها برسانید.

نشانگاه‌های رسمی، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ادارات و سازمان‌ها مرجع خوبی برای دریافت اخبار هر سازمان یا ارگان هستند و به شهروندان توصیه می‌کنیم به لینک‌ها و اخبار تبلیغی فریبنده در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند.


پیامک های جعلی همچنان قربانی می‌گیرد!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان