7 ایده ارزان برای نو کردن آشپزخانه قدیمی مستاجرها


7 ایده ارزان برای نو کردن آشپزخانه قدیمی مستاجرها

شما هم مستاجر هستید و فضای آشپزخانه با آنچه همیشه در ذهن خیالبافی می‌کرده‌اید، فاصله زیادی دارد؟ اغلب مستاجرها خانه را به همان شکلی که هست، تحویل می‌گیرند و هیچ ایده‌ای برای تغییر و نو...

شما هم مستاجر هستید و فضای آشپزخانه با آنچه همیشه در ذهن خیالبافی می‌کرده‌اید، فاصله زیادی دارد؟

اغلب مستاجرها خانه را به همان شکلی که هست، تحویل می‌گیرند و هیچ ایده‌ای برای تغییر و نو کردن آشپزخانه اجاره‌ای ندارند. شاید تصور همه اینست که باید کاشی‌ها یا کابینت‌های آشپزخانه را عوض کنند که برای یک خانه اجاره‌ای چنین کاری مقرون به صرفه نیست. پس فکر می‌کنید با این مشکلات چطور می‌توان برای سال جدید آشپزخانه اجاره‌ای را تغییر داد و آن را زیباتر کرد؟

۱.تغییر بین کابینتی ها با ماربل شیت

ماربل شیت که به آن‌ها تاپ شیت هم گفته می‌شود ورق‌هایی از جنس pvc هستند که مقاومت بسیار زیادی در برابر رطوبت دارند.

یک طرف این ورق‌ها به صورت چسبی است که نصب آن‌ها روی دیوار بین کابینت، کف، میز کانتر و سطوح دیگر را بسیار ساده می‌کند.

اگر شما هم رنگ و طرح کاشی بین کابینتی آشپزخانه را دوست ندارید، می‌توانید به کمک ورق‌های ماربل شیت، تغییری اساسی در بین کابینت‌های آشپزخانه قدیمی خود ایجاد کنید.

مزیت ماربل شیت این است که تنوع زیادی در طرح و رنگ و کیفیت دارد و برای هر سلیقه و هر بودجه‌ای یک گزینه عالی برای شما روی میز می‌گذارد. از آن مهم‌تر اینکه تمام کف و دیوارهای یک خانه را با آن نو کرد.

۲.نو کردن کابینت‌ها با روکش

مطمئنا تغییر کابینت‌های آشپزخانه‌ اجاره‌ای سخت است و به هزینه زیادی نیاز دارد که از عهده مستاجر ساخته نیست. از طرف دیگر هم ظاهر آسیب‌دیده کابینت، رنگ پریدگی و ورق‌های برگشته کابینت ام دی اف از تحمل خارج شده‌اند.

اما از آنجا که برای هر مشکلی همیشه چاره‌ای وجود دارد؛ برای نوکردن سطح کابینت‌ها هم می‌توان از روکش‌ها و برچسب‌های کابینت کمک بگیرید.

کافی است دستگیره‌ها ار از در کابینت‌ها جدا کنید تا نصب ورق‌ها روی سطح کابینت، ساده‌تر شود.

حالا با این ایده ارزان کابینت‌های خانه شما رنگ و روی جدیدی به خود می‌گیرند و با کمترین هزینه می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید.

7 ایده ارزان برای نو کردن آشپزخانه قدیمی مستاجرها

۳. زیبایی نور مخفی بین کابینت‌های آشپزخانه

یکی دیگر از ایده‌های ارزان برای تغییر آشپزخانه، اجرای نور مخفی آشپزخانه است. اگر به فروشگاه‌های لوازم الکتریکی سر بزنید با انواع ریسه و لامپ‌های LED روبرو می‌شوید که استفاده از آن‌ها در قسمت‌هایی مثل زیر کابینت‌ها به آشپزخانه نمای زیبایی می‌دهند.

به تصویر زیر نگاه کنید که چطور لامپ‌های LED در دو سمت کابینت باعث ایجاد نور زیبا روی دیوار و کابینت زمینی شده است. انجام این روش کار سختی نیست و به هزینه زیادی نیاز ندارد. همچنین آسیبی هم به آشپزخانه صاحبخانه وارد نمی‌کند و هر زمان هم که بخواهید خانه او را ترک کنید، می‌توانید این لوازم را با خود ببرید.

7 ایده ارزان برای نو کردن آشپزخانه قدیمی مستاجرها

۴.استفاده از کاشی یا انواع تایل‌های برچسبی برای دیوار آشپزخانه

این روزها هر کسی بخواهد آشپزخانه خود را تغییر دهد دیگر به مصالح، بنا، کاشی و … نیاز ندارد. حالا با وجود کاشی‌های برچسبی به راحتی می‌توان آشپزخانه اجاره‌ای و قدیمی را تغییر داد. طرح‌های کاشی ممکن است به صورت سه بعدی یا ساده باشد که در ابعاد یک کاشی ساخته می‌شوند.

کافیست در فضاهایی مثل بین دو کابینت یا دیوارهای بدون کابینت از این کاشی‌های چسبی استفاده کنید و بدون هیچ خرابی در خانه، دیوار آشپزخانه را نو کنید.

با این ایده ارزان برای نو کردن آشپزخانه اجاره ای دیگر لازم نیست هزینه زیادی بابت کاشی کردن بپردازید. از طرفی این کاشی‌ها که اغلب از جنس فوم و یا PVC هستند، قابل شستشو بوده و در صورتی که روی آن‌ها لکه‌ای ایجاد شود، می‌توانید آن‌ها را با دستمال و مواد شوینده تمیز کنید.

اگر رنگ کاشی‌های آشپزخانه را دوست ندارید و تحملشان برایتان دشوار است، این مدل کاشی‌های ارزان قیمت، بهترین راه برای تغییر دکوراسیون است.

شما می‌توانید در قسمت‌هایی مثل بالای گاز هم از برچسب‌های مخصوص آشپزی با تصاویر و طرح‌های زیبا استفاده کنید.

نصب استیکرهای برچسبی هم یک ایده ارزان برای زیباتر کردن این قسمت از خانه است. شما می‌توانید از کلمات انگلیسی یا اشکال زیبا و مرتبط با آشپزخانه برای دیوار بالای گاز استفاده کنید.

7 ایده ارزان برای نو کردن آشپزخانه قدیمی مستاجرها

۵.استفاده از فویل چسبی نسوز برای اجاق گاز

در بعضی خانه‌ها، اجاق گاز رومیزی در آشپزخانه بسیار کهنه و قدیمی شده است.

برای تغییر گاز رومیزی و رنگ و رو رفته می‌توانید از فویل‌های برچسبی که این روزها به راحتی در بازار پیدا می‌شود، کمک بگیرید.

7 ایده ارزان برای نو کردن آشپزخانه قدیمی مستاجرها

۶.ایجاد کافی بار خانگی در آشپزخانه

اگر فضای آشپزخانه اجازه می‌دهد شما می‌توانید با چند شلف دیواری، یک کافی بار خانگی در آشپزخانه بسازید. نصب این شلف‌ها کار سختی نیست و اینکه ایده‌ای فوق‌العاده زیبا و ارزان برای تغییر حال و هوای آشپزخانه است. کافیست چند شلف دیواری یا شلف ایستاده چوبی متناسب با فضای آشپزخانه بخرید.

حالا می‌توانید روی این قفسه‌ها وسایلی مثل فنجان، قوری، ماگ، فرنچ قهوه، گلدان، قهوه ساز و … را بچینید.

این ایده برای آشپزخانه‌های بزرگ که فضای خالی زیادی دارند، مناسب‌تر است. همچنین اگر آشپزخانه یک گوشه یا کنج بدون استفاده دارد و نمی‌توانید وسایل خود را در آنجا قرار دهید، کافی بار می‌تواند یک ایده عالی باشد.

7 ایده ارزان برای نو کردن آشپزخانه قدیمی مستاجرها

۷.شلف دیواری برای دیوارهای خالی آشپزخانه

با توجه به اینکه نو کردن آشپزخانه کار راحتی نیست، همیشه باید به دنبال ایده‌هایی ساده، ارزان و قابل اجرا باشید. از طرفی ایده شما نباید به ملک صاحبخانه آسیبی وارد کند. شلف‌های دیواری یکی از بهترین ایده‌هایی است که می‌توانید برای زیباتر کردن این قسمت از خانه خود اجرا کنید.

بیشتر مستاجرها از اینکه آشپزخانه آن‌ها فضای کافی برای چیدن وسایلی مثل مواد غذایی و ظروف را ندارد، گلایه می‌کنند. اما با ایده نصب شلف دیواری می‌توانید به این مشکل پایان دهید. حالا اهمیتی ندارد که چه تعداد کابینت در آشپزخانه نصب شده است، زیرا شما می‌توانید با کمک شلف‌ها هم برای خود فضا ایجاد کنید.

به آشپزخانه‌های زیر نگاه کنید که چطور با استفاده از شلف‌های ایجاد شده روی دیوار، فضای کافی برای گذاشتن وسایل فراهم شده است. البته شما باید روی این قفسه‌ها وسایل تزئینی و زیبای خانه را قرار دهید که نمای بهتری را به آشپزخانه بدهند.

درست مثل روش ایجاد کافی بار خانگی می‌توانید در این روش‌ هم تخته‌هایی را از نجاری تهیه کرده و با کمک پایه روی دیوار نصب کنید.

یک روش ساده‌تر ساخت شلف‌ها به صورت جداگانه با استفاده از تخته و پروفیل‌های فلزی است. سپس این قفسه آماده را روی دیوار نصب کنید. حالا فضای کافی برای قرار دادن وسایل خانه فراهم می‌شود.

7 ایده ارزان برای نو کردن آشپزخانه قدیمی مستاجرها

7 ایده ارزان برای نو کردن آشپزخانه قدیمی مستاجرها

تغییر آشپزخانه قدیمی برای مستاجرها کار سختی نیست

امیدوارم از ایده‌هایی که در بالا نشان دادیم، خوشتان آمده باشد. ایده‌هایی ساده و البته ارزان که خیلی راحت می‌توانید خودتان آستین‌ها را برای اجرای آنها بالا بزنید.

از تغییر کابینت‌ها گرفته تا تغییر کف و دیوارها و اضافه کردن طبقات جدید، همگی برای نو کردن آشپزخانه به بهانه سال جدید عملی هستند.


7 ایده ارزان برای نو کردن آشپزخانه قدیمی مستاجرها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...