مسکو به واشنگتن اخطار داد/فعالیت نامطلوب این 3 نهاد در روسیه


مسکو به واشنگتن اخطار داد/فعالیت نامطلوب این 3 نهاد در روسیه

اقتصادنیوز: مسکو در خصوص فعالیت سه نهادغیردولتی آمریکا در خاک روسیه هشدار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد که به «لین تریسی» سفیر آمریکا در این کشور در خصوص فعالیت‌های غیر مجاز سه نهاد غیردولتی آمریکا در داخل روسیه هشدار داده است.

در این بیانیه آمده است: لین تریسی رئیس هیات دیپلماتیک آمریکا در روسیه به وزارت خارجه این کشور احضار شد و به وی در خصوص اینکه سه نهاد غیردولتی آمریکا (شوراهای آموزشی بین المللی، افق‌های فرهنگی و پژوهشکده آموزش بین المللی) در خاک روسیه نامطلوب به شمار می‌روند اخطار داده شد.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: فعالیت‌های این سه نهاد آمریکایی با حمایت‌های سفارت واشنگتن در مسکو در راستای اجرای پروژه‌های ضد روسیه با هدف جذب مزدوران تأثیرگذار زیر پوشش تبادلات آموزشی و فرهنگی صورت می‌گیرد.

خبر مرتبط
روسیه آمریکا را به دروغگویی متهم کرد/ ماجرای برنامه هسته ای مسکو برای فضا چیست؟

اقتصادنیوز: کرملین می‌گوید: بدیهی است که کاخ سفید تلاش می‌کند به هر روشی کنگره را تشویق کند که به لایحه (کمک‌های خارجی) رای دهد.

سفیر آمریکا در روسیه یک یادداشت رسمی مبنی بر توقف هرگونه کمک به این نهادهای غیردولتی دریافت کرد. روسیه اعلام کرد که تداوم حمایت از این نهادها به معنی نقض قوانین این کشور به شمار می‌رود.

در این بیانیه آمده است: با هرگونه تلاش‌های مداخله جویانه در امور داخلی روسیه از جمله اقدامات مخرب و نشر اطلاعات گمراه کننده در خصوص انتخابات و عملیات نظامی روسیه در اوکراین به شدت برخورد خواهد شد و ممکن است کارمندان سفارت آمریکا که در این روند دست دارند از کشور بیرون رانده شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)