بازدید میدانی رئیس جمهور از دشتیاری


بازدید میدانی رئیس جمهور از دشتیاری

آیت الله رئیسی با بازدید میدانی از منطقه سیل‌زده در جنوب شرق کشور نشان داد مردمی بودن دولت سیزدهم تنها در شعار نیست و این دولت به همه شهروندان به یک اندازه اهمیت می دهد.

بازدید میدانی رئیس جمهور از دشتیاری

به گزارش راهبرد معاصر؛ پشت میزنشینی یا مدیریت کارتابلی از همان روز نخست بنای دولت مردمی آیت الله رئیسی نبوده است و دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت تاکنون نشان داده در همه اتفاقات و حوادث یک تفاوت بزرگ با دولت‌های گذشته دارد و آن حضور بالاترین مقامات اجرایی کشور در میدان عمل و بازدید میدانی از منطقه وقوع بحران است.

نمونه آن را می توان بازدید میدانی رئیس جمهور از پمپ بنزین ها و جایگاه های سوخت در تهران بدون هر گونه تشریفات مرسوم و گفت وگوی بی پرده با مردم یا بازدید از گلزار شهدای کرمان محل وقوع انفجار تروریستی در اوج هشدارهای امنیتی دانست؛ با این حال رئیس جمهور همه این هشدارها را به خاطر عیادت از مجروحان این سانحه به جان خرید و ثابت کرد خون خادم ملت از مردم رنگین‌تر نیست.

پای در سیلاب

اکنون هم آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان برای بازدید میدانی از مناطق زلزله زده جنوب سیستان و بلوچستان راهی این استان شده و به نظارت هوایی اکتفا نکرد؛ بلکه به برخی روستاهای سیل زده رفت و حتی وارد مسیل و همگام با مردم شد و از خیس شدن إبایی نداشت؛ موضوعی که به مذاق مردم محلی خوش آمد و آنها را به وجد آورد و به گفت وگو با رئیس جمهور پرداختند.

این در حالی است که اقدام اخیر رئیس جمهور، برای نخستین بار نیست و در سیلاب خرداد امسال فیروزکوه در استان تهران هم شخصا به بازدید از مناطق سیل زده پرداخت و دستورات لازم را صادر کرد.

رئیسی: برای پیشگیری از وقوع سیل پس از بارش‌های بعدی برنامه‌ریزی می‌کنیم

آیت الله رئیسی پس از انکه به سیستان و بلوچستان سفر کرد در طول پرواز به خبرنگاران گفت: به ذهنم رسید که خودم باید به منطقه بروم و فکری کنیم اگر بارش های بعدی داشته باشیم که موضوع مهمتری است و ممکن است تبدیل به سیل شود، باید از همین الان مسئولان منطقه به فکر باشند و پیشگیری و برخورد متناسب کنند تا مردم نگران این قضیه نباشند.

وی ادامه داد: از این فرصت استفاده کردم و بعد از جلسه امروز صبح دولت و حضور در اجلاسیه خبرگان، به سمت چابهار حرکت کردم، قرار است با ستاد بحران تشکیل جلسه دهیم و به ویژه در حوزه بازسازی جاده ها و نیز پیشگیری از وقوع سیل آتی برنامه ریزی کنیم؛ خصوصا که پیش بینی ها از وقوع بارش های سیل‌آسا در روزهای حکایت دارد و به این نتیجه رسیدم که اگر خودم حضور داشته باشم، کارها بهتر پیش می رود.

گفت‌وگوی رو در روی رئیس جمهور با سیل‌زدگان

رئیس جمهور در این سفر پای درد و دل سیل زدگان نشست و شنونده مشکلات ساکنان منطقه دشتیاری در جنوب شرق سیستان و بلوچستان بود؛ وی همچنین در این سفر برخی وزرای مرتبط از جمله وزیر راه و شهرسازی، وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی را همراه داشت که هر یک مأموریت هایی از جمله دستور به سازمان های مربوطه در زمینه تسریع در فعالیت هایی که در این چند روز گذشته از سیل آغاز کرده اند، صادر کردند.

هر چند که وزیر کشور نیز بلافاصله پس از برگزاری انتخابات در روز جمعه ۱۱ اسفند به چابهار و سپس دشتیاری سفر کرد و از نزدیک به نظارت بر اقدامات ستاد مدیریت بحران و سایر دستگاه های امدادرسان پرداخت؛ وزیر نیرو هم بلافاصله در بازگشت از سفری که همراه با رئیس جمهور به الجزایر رفته بود، به چابهار و دشتیاری سفر کرد؛ وزیر نفت نیز عدم قطع شبکه گاز در منطقه سیل‌زده خبر داد.

سخنگوی دولت: سیل جنوب شرق تلفات نداشت

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز در نشست خبری چهارشنبه اعلام کرد همه روستاهایی که برقشان در اثر سیلاب سیستان و بلوچستان قطع شده بود، وصل شدند و کمتر از ۱۰ روستایی که مشکل انسداد جاده داشتند، در حال بهسازی محور از سوی وزارت راه بوده و به زودی مسیرهای ارتباطی این روستاها وصل خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول در دولت سیزدهم، خوشبختانه سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان تلفات انسانی نداشته و عمدتا خسارات مالی به سیل زدگان وارد شده است.

رئیس جمهور: اگر خانه‌ها مهندسی‌ساز نبود، هم تلفات داشتیم هم خسارات شدیدتر بود

آیت الله رئیسی در جریان بازدید امروز چهارشنبه خود از مناطق سیل زده در جمع مردم جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اگر خانه‌های جنوب استان با نگاه مهندسی و درست ساخته نمی‌شد تخریب گسترده و تلفات فراوان داشتیم، خانه‌های جنوب استان بانگاه مهندسی و سنتی در ارتفاع ساخته شده که سیلاب اخیر کمترین میزان آسیب را به آن‌ها وارد کرده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: به عنوان طلبه خدمتگزار و دولتی که وظیفه خدمت به مردم را دارد با اینکه خبر وقوع سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان را در الجزایر شنیدم، علاوه بر حضور جهادی استاندار این استان از وزیر کشور هم خواستم سریعا در منطقه سیل زده حضور پیدا کند.

وی افزود: در الجزایر به بنده اطلاع دادند که کارهای اولیه برای امدادرسانی در آن منطقه انجام شده تا نگرانی رفع شود اما چند روزی که گذشت احساس کردم خودم باید در این منطقه حضور داشته باشم که برای کارهای آتی برنامه ریزی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم این منطقه مردمی زحمتکش و پر تلاش هستند، بیان کرد: اینکه در این منطقه گفته شده به مواد غذایی احتیاج نداریم و آن را به کشور همسایه پاکستان که گرفتار سیل است ارسال کرده‌ایم این نشان می‌دهد مردم سیستان و بلوچستان با کرامت هستند و با رفع نیاز خود به کشور همسایه نیز کمک می‌کنند./ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!