تصفیه خانه آب شرب دارخوین خوزستان در آستانه بهره‌برداری


تصفیه خانه آب شرب دارخوین خوزستان در آستانه بهره‌برداری

تصفیه خانه آب آشامیدنی دارخوین به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی کشور آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، تصفیه خانه آب آشامیدنی دارخوین با هدف تحقق اهداف طرح آبرسانی غدیر به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی کشور اجرا و از این پس مردم شهرستان‌های شادگان، خنافره، دارخوین و روستاهای تابعه از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

طرح تصفیه خانه آب شرب دارخوین با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال تکمیل و افتتاح خواهد شد.

افتتاح ۱۲ دستگاه فیلتر ثقلی‌ بتنی باسوله‌ای به مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع و مخزن بتنی آب پاک به ظرفیت چهار هزار مترمکعب، احداث ساختمان اتاق های برق، تهیه و نصب تابلوهای برق، دیزل ژنراتور ۱۶۵۰ کیلووات و ترانس برق ۲ هزار کیلووات، تهیه و نصب ۱۶ دستگاه الکتروپمپ مستغرق آب پاک، ریکاوری و بکواش به ظرفیت ۹ هزار و ۵۶۰ مترمکعب در ساعت از مشخصات فنی این طرح به شمار می رود.

همچنین تهیه و اجرای یک هزار و ۵۰۰ تن ماسه سیلیس و آنتراسیت و ۴۷ هزار و ۵۰۰ عدد نازل پلی پروپیلن جهت فیلترهای ثقلی، احداث سه واحد ساختمان جهت ایستگاه پمپاژ آب پاک، ایستگاه پمپاژ ریکاوری و ساختمان کلرزنی از دیگر مشخصات این طرح است.

سیامک عباسپور مجری طرح آبرسانی غدیر در خصوص این طرح بیان کرد: با احداث تاسیسات موسوم به کوت امیر، آب مورد نیاز صنعت و تاسیسات دارخوین برای تامین آب آشامیدنی روستایی و شهری مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه دارخوین بخشی از طرح جامع آبرسانی غدیر است افزود: بر اساس مصوبات جدید طرح آب‌رسانی غدیر، آب مورد نیاز شهرستان شادگان مربوط به سه شهر شادگان، خنافره و دارخوین و روستاهای تابعه از این تصفیه خانه تامین می‌شود.

مجری طرح آبرسانی غدیر ظرفیت تصفیه خانه دارخوین را ۱۳۵ هزار مترمکعب در شبانه روز اعلام کرد و گفت: این تصفیه خانه دارای ۱۲ فیلتر ثقلی، چهار کلاری فایر، سه ایستگاه پمپاژ، ایستگاه پمپاز بکواش و ریکاوری و ایستگاه پمپاژ آب پاک است.

وی با اشاره به اینکه این تصفیه‌خانه دارای ۲ مخزن ذخیره آب با گنجایش چهار هزار متر مکعب است افزود: با بهره‌برداری از این طرح، شهرستان‌های شادگان، خنافره، دارخوین و ۱۶۰ روستای تابعه آن با جمعیت بیش از ۲۲۱ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهند شد.

طرح آبرسانی به شهرستان شادگان

هدف از اجرای این طرح، تامین آب شرب شهرهای دارخوین، خنافره، شادگان و ۱۶۰ روستا خواهد بود.

با عملیاتی شدن این طرح، آب شرب به میزان ۴۹ میلیون مترمکعب در سال تا افق ۱۴۱۵ تامین خواهد شد.

همچنین جمعیتی افزون بر ۲۲۱ هزار نفر تا افق ۱۴۱۵ از نعمت آب شرب بهره‌مند می شوند.

بر اساس این گزارش، سازمان آب و برق خوزستان در سال ۱۴۰۱ قرارداد تهیه، نصب و راه‌اندازی تجهیزات الکترومکانیکال تصفیه‌خانه دارخوین را منعقد کرد و عملیات اجرایی این طرح از فروردین ۱۴۰۱ آغاز شد.

منبع : ایرنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی