نکات و پیشنهادات برای سفر به مشهد با کودکان


نکات و پیشنهادات برای سفر به مشهد با کودکان

قطار یکی از بهترین وسائل نقلیه برای سفر با کودکان است. شما می‌توانید یک کوپه را به طور کامل رزرو کنید و از حریم شخصی که دارید؛ نهایت استفاده را ببرید و فضایی امن و لذت‌بخش برای کودکتان در طول سفر به وجود بیاورید.

قطار یکی از بهترین وسائل نقلیه برای سفرکردن به شهر مشهد به‌خصوص با کودکان است. این وسیله در مقایسه با وسایل نقلیه دیگر مزایایی دارد که آن را به یکی از راحت‌ترین و محبوب‌ترین وسایل نقلیه در میان مسافران تبدیل کرده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات و پیشنهاداتی بپردازیم که به شما کمک می‌کند تا بتوانید با کودکتان به‌وسیله قطار به شهر مشهد سفر کنید.

قطار اتوبوسی بگیریم یا کوپه‌ای؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید بلیط قطار برای سفر به مشهد باید توجه کنید؛ انتخاب بین قطار‌های اتوبوسی و کوپه‌ای است. قطار‌های اتوبوسی آن دسته از قطار‌ها هستند که سالن آن‌ها شبیه به یک اتوبوس است و تمام صندلی‌ها به شکل ردیفی پشت‌سرهم قرار گرفته‌اند. قیمت بلیط این دسته از قطار‌ها ارزان‌تر از قطار‌های کوپه است.

قطار‌های کوپه‌ای همان‌طور که از نامشان پیداست، دارای چندین کوپه هستند. قطار‌های کوپه­ای را می‌توان از نظر تعداد تخت‌های موجود در هر کوپه به دودسته زیر طبقه‌بندی کرد:

  • قطارهای کوپه‌ای ۶ تخته
  • قطارهای کوپه‌ای ۴ تخته

اگر به دنبال روش ارزانی برای سفر به شهر مشهد هستید یا فاصله شهر محل سکونتتان تا مشهد آن‌قدر زیاد نیست که لازم باشد شب را در قطار بمانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ قطار‌های اتوبوسی بروید.

اما اگر فاصله شهر مبدأ تا شهر مقصد (مشهد) زیاد است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ قطار‌های کوپه‌ای بروید تا هر وقت کودکتان خسته شد و نیاز به استراحت داشت، می‌توانید تخت او را مهیا کنید تا بتواند با خیال راحت بر روی آن دراز بکشد.

از طرفی اگر تعداد همراهان شما به ۴ یا ۶ نفر می‌رسد، می‌توانید یک کوپه را به طور کامل در اختیار بگیرید. اگر هم تعدادتان کافی نیست می‌توانید به سراغ گزینه رزرو کوپه دربست در هنگام خرید بلیط قطار بروید. رزرو کوپه دربست به شما امکانات زیر را می‌دهد:

  • ‌می‌توانید به کودکتان اجازه دهید تا هرچقدر که خواست شیطانی و سروصدا کند.
  • به‌راحتی می‌توانید به کودک خود شیر بدهید یا جای او را عوض کنید.
  • احساس امنیت بیشتری دارید و نگران حضور یک فرد غریبه در کنار کودک خود نیستید.‌
  • می‌توانید با کودکتان بازی کنید، کارتون نگاه کنید یا به هر شکلی که فکر می‌کنید او را سرگرم کنید.

قطار چند ستاره را انتخاب کنیم؟

قطار‌های موجود در سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور بر اساس میزان خدمات و امکاناتی که به مسافرین ارائه می‌دهند به سه دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • قطارهای ۳ ستاره
  • قطارهای ۴ ستاره
  • قطارهای ۵ ستاره یا لوکس

اگر می‌خواهید امکانات و خدمات باکیفیتی در زمان سفر به مشهد در اختیار شما و کودکتان قرار بگیرد، پیشنهاد ما به شما قطار‌های لوکس است. قطار‌های ۵ ستاره مسیر مشهد شامل موارد زیر می‌شود:

  • قطار ۵ ستاره زندگی مربوط به شرکت رجا
  • قطار‌های ۵ ستاره نور رضا
  • قطار‌های ۵ ستاره فدک

نکات و پیشنهادات برای سفر به مشهد با کودکان

از جمله امکانات موجود در این دسته از قطار‌ها امکان تنظیم دمای داخل کوپه است. این امکان به شما کمک می‌کند تا بتوانید دمای داخل کوپه را به‌گونه‌ای قرار دهید تا کودکتان گرما و سرمای زیادی را تحمل نکند. انتخاب غذا‌های مختلف و همچنین ارائه سرویس نوشیدنی و میان‌وعده از دیگر امکانات این دسته از قطار است. در نتیجه شما می‌توانید به تغذیه کودکتان نیز رسیدگی کنید و متناسب با علاقه او غذا سفارش دهید.

با رزرو قطار‌هایی با ستاره بیشتر امکانات سرگرم‌کننده‌ای نظیر تلویزیون با قابلیت پخش فیلم و سریال و حتی موسیقی در اختیار شما قرار می‌گیرد. درنتیجه تا حدودی می‌تواند خیالتان از بابت سرگرم‌شدن کودکتان راحت شود.

چگونه کودکمان را در قطار سرگرم کنیم؟

با خرید بلیط قطار مشهد امکانات مختلفی در اختیار شما قرار می‌گیرد. از داشتن حریم شخصی بیشتر تا امکان پیاده‌روی در راهروی قطار و حتی سرزدن به رستوران قطار ازجمله این امکانات است. برای سرگرم‌کردن کودکتان می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

۱. به همراه او کنار پنجره کوپه بنشینید و از مناظر بیرون لذت ببرید. اگر می‌توانید به سؤالات او پاسخ دهید و محیط بیرون را برای او تعریف کنید.

نکات و پیشنهادات برای سفر به مشهد با کودکان

۲. کارتون موردعلاقه‌اش را بر روی گوشی، تبلت یا لپ‌تاپتان بریزید تا اگر دلش خواست در طول سفر آن را تماشا کند.

۳. بازی موردعلاقه او را بر روی گوشی نصب کنید تا مدتی را بدین شکل سرگرم شود.

۴. کتاب‌های قصه او را ببرید تا اگر نیاز داشت برایش قصه بخوانید.

۵. اسباب‌بازی‌های سبکی که به آن‌ها علاقه دارد را بردارید.

۶. همراهان سفر خود را طوری انتخاب کنید که آن‌ها نیز کودکی هم‌سن‌وسال کودک شما داشته باشند تا او در طول سفر هم‌بازی داشته باشد.

۷. همراه کودکتان در راهروی قطار قدم بزنید.

۸. به رستوران قطار بروید و برای کودکتان نوشیدنی و خوراکی موردعلاقه‌اش را سفارش دهید.

چه وسایلی را برداریم؟

اگر در فصل سرما به شهر مشهد سفر می‌کنید، حتماً لباس گرم و پتو مسافرتی در هنگام سفر با قطار به همراه داشته باشید تا اگر کودکتان سردش شد؛ بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. همان‌طور که در بخش‌های پیشین مقاله گفتیم؛ انتخاب قطار‌هایی با ستاره‌های بیشتر این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید به‌راحتی دمای داخل کوپه را تنظیم کنید.

اگر کودک شما به داروی خاصی نیاز دارد آن را فراموش نکنید.

اگر کودکتان بدغذا است یا نگران این هستید که غذا‌های قطار به مذاق او خوش نیاید، برای اطمینان غذای موردعلاقه‌اش را خودتان در خانه درست کنید.

وسایل بازی یا کتاب داستان موردعلاقه او را فراموش نکنید.

کارتون یا بازی موردعلاقه‌اش را بر روی وسایل الکترونیکی خود نصب کنید.

اگر کودکتان زیر ۳ سال سن دارد، شیشه شیر، پستانک و پوشک او را فراموش نکنید.

جمع‌بندی

قطار یکی از بهترین وسائل نقلیه برای سفر با کودکان است. شما می‌توانید یک کوپه را به طور کامل رزرو کنید و از حریم شخصی که دارید؛ نهایت استفاده را ببرید و فضایی امن و لذت‌بخش برای کودکتان در طول سفر به وجود بیاورید. بهتر است که وسایل سرگرمی برای کودک خود فراهم کنید تا بتوانند از سفرش لذت ببرد. اگر فکر می‌کنید که غذا‌های قطار برایش مناسب نیست؛ می‌توانید از قبل برای او غذا تهیه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید