معرفی بیش از 2 هزار طرح اشتغالزایی به بانک های استان زنجان


معرفی بیش از 2 هزار طرح اشتغالزایی به بانک های استان زنجان

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (ع) استان زنجان، با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در راستای فعالیت قرارگاه اقتصاد مقاومتی گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۱۷ طرح اشتغال زایی به شبکه بانکی معرفی شده که از این تعداد طرح برای ۵۹۳ طرح به مبلغ ۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، سرهنگ اقبال جهانبخشی صبح روز چهارشنبه(۱۶ اسفندماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان اظهار کرد:چهار قرارگاه شامل محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، جهادی و خدمات رسانی در مجموعه بسیج سازندگی استان زنجان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصادی است، افزود: در این راستا بسیج جهاد سازندگی زنجان در این قرارگاه در خصوص اشتغال و در قالب تسهیلات فعالیت دارد.

مسئول سازمان بسیج جهاد سازندگی سپاه انصارالمهدی (ع) استان زنجان تصریح کرد: در سال جاری نیز اعتبار تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگی استان ۵۴۵ میلیارد تومان است که تا زمان حاضر ۲ هزار و ۳۱۷ طرح به شبکه بانکی معرفی شده و از این تعداد طرح تا کنون ۵۹۳ طرح به مبلغ ۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

سرهنگ جهانبخشی با اشاره به راه اندازی و ایجاد صندوق قرض الحسنه در پایگاه های بسیج استان گفت: این اقدام از سال ۹۷ آغاز و تاکنون ادامه داشته است که در حال حاضر ۶۴۰ صندوق با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان است که با ایجاد این صندوق ها اشتغال خرد برای ۲ هزار و ۵۵۰ نفر اشتغال خانگی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به قرارگاه محرومیت زدایی بسیج سازندگی استان زنجان بیان کرد: از فعالیت های مهم این قرارگاه جهاد آبرسانی، جهاد ساخت مسکن به محرومین و آبخیز تا جالیز و.. بوده که در جهاد آبرسانی به ۵۷ روستا در راستای محرومیت زدایی آبرسانی انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه با همکاری شرکت ابفا ۱۵۷ روستا دیگر نیز برای جهاد آبرسانی شناسایی شده است، افزود: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ بتوانیم ۹۰ روستا را آبرسانی کنیم،که در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان جهاد آبرسانی به ۷ روستا اتمام و به بهره برداری رسید.

سرهنگ جهانبخشی با اشاره به فعالیت بسیج جهاد سازندگی در حوزه مسکن گفت: طبق تفاهم نامه موجود با کمیته امداد برای افراد تحت پوشش کمیته مسکن ایجاد کنیم که استان زنجان جز استان هایی است که تا کنون اکثریت مسکن سازی برای مددجویان ثبت نامی را به اتمام رسانده است که در سال جاری بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه یک هزار و ۳۹۰ گروه جهادی در بسیج سازندگی استان فعالیت دارند، اظهار کرد:این گروه های جهادی در تمامی عرصه های مختلف محرومیت زدایی،خدمات رسانی ، اقتصاد مقاومتی و... در طول سال نقش آفرینی می کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (ع) استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون یک هزار ۲۳۶ گروه جهادی اقشار مختلف با استقرار ۱۰ هزار و ۷۶۸ نفر جهادگر در عرصه های ۱۵ گانه بسیج سازندگی فعالیت کردند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق