افزایش میزان بیماری‌های قلبی در اراضی اشغالی


افزایش میزان بیماری‌های قلبی در اراضی اشغالی

مطالعات جدید در یکی از مراکز درمانی رژیم صهیونیستی حاکی از افزایش ۳۵ درصدی بروز مشکلات قلبی از ۷ اکتبر است.

مطالعه جدیدی که توسط بخش مراقبت‌های ویژه قلب در یک مرکز پزشکی در شهر اشغالی قدس انجام شد و در هفته جاری منتشر شد، حاکی از افزایش چشمگیر تعداد موارد بیماری قلبی در اراضی اشغالی ، به‌ویژه موارد جدی و اورژانسی است که این واحد در سه ماه اول جنگ در غزه دریافت کرد.

بر اساس گزارش وب سایت اسرائیلی N۷، دوشنبه، ۴ مارس ۲۰۲۴، این مطالعه تمام موارد درمان شده در سه ماه اول جنگ را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مورد بررسی قرار داد.

این مطالعه همچنین افزایش قابل توجهی در تعداد موارد بیماری قلبی در اراضی اشغالی، به ویژه موارد بحرانی، در میان جمعیت، اعم از زن و مرد، در مقایسه با کاهش تعداد مواردی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان در میان مردم عرب دارند، نشان داد.

در حالی که نزدیک به ۱۰۰ مورد سکته قلبی بحرانی در طول ماه‌های جنگ درمان شد، تنها ۶۳ مورد در مدت مشابه سال گذشته اتفاق افتاده بود که افزایش ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

در طول جنگ ۲۹۵ بیمار در مقایسه با ۲۶۱ بیمار در مدت مشابه سال قبل درمان شدند. این مطالعه همچنین کاهش چشمگیر حدود ۹ درصدی تعداد ساکنان عرب از قدس شرقی را که در طول جنگ برای درمان به این شهر آمده اند در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

افزایش میزان بیماری‌های قلبی در اراضی اشغالی

به همین ترتیب، پروفسور الاد آشر، مدیر بخش مراقبت‌های ویژه قلب در این مرکز بهداشتی درمانی، توضیح داد: ما به وضوح اثرات دوران جنگ را بر مردم می‌بینیم. استرس و اضطرابی که احساس می‌کردیم و هنوز هم احساس می‌کنیم، از عوامل قوی ایجاد بیماری‌های قلبی جدی هستند.

افزایش قابل توجه موارد قلبی در میان جمعیت صهیونیست ها نشان دهنده استرس‌های جنگ است، در حالی که کاهش موارد در میان جمعیت عرب را می‌توان با دوری از بیمارستان‌ها در بخش غربی شهر و رفتن به بیمارستان‌های بخش شرقی توضیح داد.

پروفسور مایکل گلیکسون، مدیر مرکز یکپارچه قلب، افزود: واحد مراقبت‌های ویژه قلب در طول جنگ تحت فشار شدید به دلیل افزایش تعداد بیماران و موارد بحرانی و به دلیل استخدام بخش بسیار زیادی از کارکنان در جنگ بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا