امدادرسانی به 24 هزار سیل‌زده در سیستان


امدادرسانی به 24 هزار سیل‌زده در سیستان

جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای، آخرین جزئیات و آمار خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان را تشریح و از امدادرسانی به ۲۴ هزار نفر در ۸ روز گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، متن اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر در خصوص آخرین آمار خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان و همچنین راه‌های کمک به هموطنان سیل‌زده به شرح زیر است:

۱- از روز هفتم اسفندماه و با شدت گرفتن بارش‌ها، ۱۴ شهرستان استان با پدیده سیلاب و آبگرفتگی مواجه شدند و همچنین سیل منجر به آسیب پل‌ها، راه‌های ارتباطی و آبگرفتگی منازل در جنوب سیستان و بلوچستان شد.

۲- امدادگران هلال‌احمر از روز هشتم اسفند تاکنون به ۲۴ هزار و ۹۵ نفر امدادرسانی کرده‌اند.

۳- باتلاش امدادگران، ۳۲۸۹ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند، ۹۱ نفر از سیلاب رهاسازی شده اند.

۴- تاکنون ۴۰ سورتی پرواز بالگرد هلال‌احمر در مناطق محاصره در سیل انجام و ۱۰ هزار بسته غذایی و همچنین بطری‌های آب معدنی و اقلام زیستی شامل پتو و .. بین متاثرین از سیلاب توزیع شده است.

۵- با کمک هلال‌احمر استان‌های معین، ۲۸ محموله اقلام زیستی، امدادی و غذایی تاکنون به استان ارسال شده است.

۶- علاوه بر نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان سیستان و بلوچستان، نیروهای هلال‌احمر ۵ استان خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، یزد و کرمان برای کمک به حادثه دیدگان به منطقه اعزام شده اند.

۷- ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در حال کمک‌رسانی و توزیع اقلام غذایی و امدادی در مناطقی هستند که بر اثر سیل، دسترسی به آن‌ها ممکن نیست و تاکنون به ۱۸ روستا به وسیله بالگرد هلال‌احمر، امدادرسانی و اقلام امدادی و زیستی ارسال شده است.

۸- در حال حاضر ۲۱۸۶ نیروی عملیاتی در قالب ۴۸۰ تیم و با استفاده از ۳۹۷ دستگاه خودرو امدادی در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان هستند و موفق شده‌اند تا امروز در مجموع به ۵۲۶ روستا خدمات‌رسانی کنند. همچنین با تلاش این امدادگران، ۸۱۷ خانوار شامل ۳۲۸۹ آسیب‌دیده از سیل، اسکان اضطراری داده شده‌اند.

۹- ارائه خدمات امدادی در جنوب سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

۱۰- عموم هموطنان نوع‌دوست می‌توانند کمک های نقدی خود به مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان را از طریق شماره گیری کد دستوری #١*١١٢* و یا واریز به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۳۶۶۶۲۳۵ و شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به شبای IR۹۴۰۱۰۰۰۰۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به نام جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، واریز کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...