اختصاص ارز مبادله‌ای برای سفرهای خارجی برخلاف عدالت است


اختصاص ارز مبادله‌ای برای سفرهای خارجی برخلاف عدالت است

به گزارش رکنا از خانه ملت ، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۵ اسفند) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، اظهار کرد: الان کسری تراز تجاری داریم و بسیاری از تولیدکنندگان در صف دریافت ارز...

به گزارش رکنا از خانه ملت ، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۵ اسفند) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، اظهار کرد: الان کسری تراز تجاری داریم و بسیاری از تولیدکنندگان در صف دریافت ارز هستند اما عجیب است که در این شرایط، بانک مرکزی برای سفرهای خارجی قانونی را مصوب کرده که مطابق با آن، برای هر سفر حدود هزار یورو یا هزار دلار با قیمت بازار مبادله پرداخت می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: در این شرایط اگر خانواده‌ای با حدود ۴ نفر جمعیت بخواهند به کشورهای نزدیک ایران سفر کنند، سفرشان رایگان تمام می‌شود.

وی تاکید کرد: در شرایطی که کسری تراز تجاری داریم و تولیدکنندگان ما حدود ۱۰۰ روز است که در صف دریافت ارز هستند، این تصمیم بانک مرکزی برخلاف عدالت است و باعث شده است که شاهد شکل‌گیری صف‌های طولانی جلوی صرافی‌ها باشیم.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نباید در چنین شرایطی برای اقشار متوسط و مرفه جامعه از خزانه کشور، ارز ارزان به افراد دهیم و این کار نه منشأ قانونی و نه منشأ عقلی دارد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس جلسه‌ای با حضور رییس بانک مرکزی در این زمینه برگزار کند.


اختصاص ارز مبادله‌ای برای سفرهای خارجی برخلاف عدالت است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق