خودروهای برقی هنوز بازدهی پلاگین هیبریدها را ندارند


خودروهای برقی هنوز بازدهی پلاگین هیبریدها را ندارند

آخرین مطالعه در این حوزه نشان می‌دهد که تویوتا پریوس پرایم از بسیاری از تمام برقی‌ها بهینه‌‌تر است.تویوتا بار دیگر موفق شده با معرفی نسل تازه پریوس پرایم لقب سبزترین خودروهای جهان را از آن خود کند و در این راه از مدل‌های برقی نیز پیشی بگیرد. به...

آخرین مطالعه در این حوزه نشان می‌دهد که تویوتا پریوس پرایم از بسیاری از تمام برقی‌ها بهینه‌‌تر است.تویوتا بار دیگر موفق شده با معرفی نسل تازه پریوس پرایم لقب سبزترین خودروهای جهان را از آن خود کند و در این راه از مدل‌های برقی نیز پیشی بگیرد. به گزارش واشنگتن پست و مطالعه اخیر «گرینرکار ۲۰۲۴» باوجود ورود مدل‌های برقی تازه به بازار آمریکا، هنوز هیچ‌کدام موفق نشده‌اند در بخش عملکرد بهینه از پلاگین‌هیبرید تویوتا پیشی بگیرند.

خودروهای برقی هنوز بازدهی پلاگین هیبریدها را ندارند

تویوتا پریوس به‌لطف بهره‌وری از وزن پایین و ابعاد کوچکش موفق شده تا این عنوان را از آن خود کند؛ درحالی‌که بسیاری از مدل‌های برقی برای دستیبابی به گستره مسافت قابل‌پیمایش و ویژگی‌های متعددی که قیمت آن‌ها را افزایش می‌دهد از کاهش وزن و ابعاد، دوری می‌کنند.

خودروهای برقی هنوز بازدهی پلاگین هیبریدها را ندارند

مشخصا هرچقدر هم که یک خودروی برقی از بنزین دوری کند اما هنوز برای تامین نیرویش از باتری‌های بزرگی استفاده می‌کند که هزینه تولید آن، استفاده از منابع ارزشمند است. با در نظر گرفتن اینکه به گزارش واشنگتن پست مسافت پیموده شده توسط آمریکایی‌ها به‌طور متوسط نزدیک به ۴۴ کیلومتر در روز به ازای هر فرد محاسبه شده، نتیجه هدررفت منابع یادشده است. گزارش رسانه یادشده در ادامه می‌گوید:

بر پایه یک گزارش تازه «شورای عملکرد بهینه انرژی»، ممکن است سبزترین خودروی آمریکا تمام برقی نباشد. این موسسه غیرانتفاعی برای سال‌ها میزان آلاینده‌های منتشرشده توسط خودروها را رده‌بندی کرده است و حال می‌گوید که برنده امسال، تویونا پریوس پرایم SE است. یک پلاگین هیبرید که در حالت برقی خود مسافت ۷۰ کیلومتر را طی می‌کند.

شریک تحقیقاتی ارشد در حمل‌ونقل در «ACEEE» می‌گوید: مسئله، شکل بدنه، فناوری درون آن و وزن کلی است و تمام انواع پریوس بسیار بهینه هستند.

این تحلیل، نشانگر آن است که تنها استفاده از انرژی الکتریسیته برای حرکت‌دادن خودرو به معنای سبزبودن خودرو نیست و المان‌هایی چون وزن، ابعاد باتری و راندمان کلی هم اهمیت بالایی دارند. شاید یک کامیون برقی بزرگ چند تنی در برابر یک نمونه بنزینی با همان ابعاد برتری‌هایی داشته باشد اما در زمینه عملکرد بهینه و در مقابله با یک خودروی کوچک‌تر و بنزینی هنوز حرفی برای گفتن ندارد. مشخصا هرچه خودروهای بزر‌گ‌تر و سنگین‌تری در جاده‌ها باشند، کار ایالات‌متحده برای دستیابی به هدف انتشار کربن صفر درصدی تا سال ۲۰۵۰ سخت‌تر می‌شود.

گزارش گرینرکارز در سال ۲۰۲۴ (که شامل ۱,۲۰۰ دستگاه خودرو می‌شود) دو مولفه را در نظر می‌گیرد: گاز کربن دی‌اکسید منتشر شده توسط خودرو و آلاینده تولیدشده توسط سازنده باتری. البته فاکتورهای دیگری چون NOx، کربن مونواکسید و مواد خاص تاثیرگذار بر سلامت انسان هم مودرتوجه این تیم بوده است.

خودروهای برقی هنوز بازدهی پلاگین هیبریدها را ندارند

به نظر می‌رسد زمانی که جرمی کلارکسون در کنفرانس مطبوعاتی برنامه «تاپ‌گیر» تویوتا پریوس را به‌عنوان نماد خودروهای برقی به تمسخر گرفت، چندان بی‌راه نمی‌گفته و محصولات برقی با وجود حضور پررنگ چندساله‌شان در بازارهای بین‌المللی، راه زیادی را برای نیل اهدافشان در پیش دارند. نظر شما در این‌باره چیست؟


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فواره در فرود