تکذیب ادعای رسانه آمریکایی درباره درخواست ایران از سودان برای احداث پایگاه نظامی


تکذیب ادعای رسانه آمریکایی درباره درخواست ایران از سودان برای احداث پایگاه نظامی

سخنگوی وزارت خارجه به ادعای یک رسانه آمریکایی درباره درخواست ایران از سودان برای احداث پایگاه نظامی واکنش نشان داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز (دوشنبه) با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در روز جمعه ۱۱ اسفندماه گفت: این انتخابات در فضایی امن، سالم و پر نشاط و با حضور هوشمندانه و با بصیرت مردم ایران برگزار شد.

کنعانی گفت: در اینجا بار دیگر آمادگی دستگاه دیپلماسی را برای همکاری مجدانه، سازنده، مکمل و هم‌افزا با دوره جدید مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های ملی و مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنم‌.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: فردا دومین نشست اضطراری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده در ارتباط با تحولات اخیر فلسطین و جنایت های رژیم صهیونسیتی علیه مردم غزه برگزار می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد ادعاهای مطرح شده از سوی برخی از رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه ایران به دنبال ساخت پایگاهی در دریای سرخ با کمک سودان است، گرچه وزیر امور خارجه سودان شب گذشته این خبر را تکذیب کرد؟ خطاب به خبرنگار پرسش کننده گفت: آفتاب آمد، دلیل آفتاب و همانطور که شما گفتید وزیر امور خارجه سودان این موضوع را تکذیب کرده است.

وی ادامه داد: ادعایی که مطرح شده همانطور که وزیر خارجه سودان اشاره کردند یک ادعای بی‌اساس و با اهداف سیاسی است.

منبع : ایرنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وزیر علوم: که برگزاری مجدد کنکور در یک منطقه متاثر از وقوع سیل