سیل به راه‌های سیستان و بلوچستان 1700 میلیارد تومان خسارت زد


سیل به راه‌های سیستان و بلوچستان 1700 میلیارد تومان خسارت زد

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: سیل به راه‌های سیستان و بلوچستان خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی وارد کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رضا اکبری، معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره سیل سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: راهداران با تلاش شبانه‌روزی و بسیج همه امکانات از جمله ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین برای ارائه خدمات در مناطق درگیر سیلاب به منظور مرمت و بازگشایی راه‌های آسیب دیده در ایرانشهر، کنارک، دشتیاری، قصرقند، چابهار و نیک شهر مشغول فعالیت و امدادرسانی هستند.

وی افزود: بر اثر بارندگی راه‌های مواصلاتی جنوب استان متحمل خسارت شدید حدود 1700 میلیارد تومان شده است که 50 اکیپ و 340 نفر راهدار در جنوب استان برای بازسازی فعال شده‌اند و میزان خسارت وارده به روستاهای شمال استان نیز حدود 100 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین 90 دستگاه ماشین آلات سنگین جنوب استان سیستان و بلوچستان و حدود 20 دستگاه از استان‌های هرمزگان، کرمان و شمال استان به منطقه جنوب اعزام شده است و 20 دستگاه ماشین آلات سنگین هم توسط بخش خصوصی تأمین شده است. به علاوه حدود دو هزار کیلومتر راه آسیب دیده در جنوب استان و بیش از 200 دستگاه پل و آب نما و محورهایی که در حاشیه کوهستان و تراشه‌های سنگی بوده در اثر بارندگی ریزش کرده که اکیپ‌های راهداری در حال پاکسازی راه‌ها هستند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: راه دسترسی حدود 178 روستا مسدود شده است که در بخشی از آنها همچنان جریان آب برقرار است و امکان بازگشایی تا فروکش کردن آب وجود ندارد؛ در سایر نقاط که آب فروکش کرده و با ایجاد خاک‌ریزی امکان تردد، فراهم شده است و برنامه‌ریزی شده تا 10 روز تمام مقاطعی که دچار آب بردگی شده، ترمیم و تردد برقرار شود؛ ضمن اینکه با تاکید وزیر، دستور داده شد. فعلاً به صورت موقت 50 میلیارد تومان در چهار سرفصل، برای اجاره ماشین آلات و خرید مصالح و بازسازی راه و ابنیه فنی، به جنوب استان تخصیص یابد.

منبع : تسنیم
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک